04.03.2019/13:00

Cieszymy się, gdy klient wraca po wino

Polski konsument ma duży wybór win z krajów typowo winiarskich: wina włoskie, francuskie, hiszpańskie itd. mają dziś bardzo atrakcyjne ceny. Jak przekonujecie ludzi, żeby sięgnęli po wina z Gruzji, Mołdawii czy Armenii?

Partner Center od lat śledzi trendy zachodzące w branży winiarskiej. Ostatnio obserwujemy w naszym kraju prawdziwy renesans win z krajów Europy Wschodniej, ma to oczywiście związek z ogólnym wzrostem spożycia wina w Polsce, ale zjawisko to ma wiele innych źródeł. Głównymi czynnikami mającymi wpływ na rozwój rynku winiarskiego w Polsce są dziś rosnące dochody, zwiększający się poziom wykształcenia, chęć podróżowania, zmiana stylu życia i chęć do częstszego zakupu dóbr bardziej luksusowych. Polacy chcą podążać za aktualnymi trendami, chcą poznawać tajniki wiedzy o winie. Co więcej, są już zdecydowanie bardziej świadomymi klientami, którzy wydając swoje pieniądze, szukają produktu, który odpowiada potrzebom. Po 25 latach poznawania win i szczepów europejskich Polacy chcą zacząć próbować nowych szczepów i aromatów, odkrywać nowe wina. Właśnie takie kraje jak Armenia, Gruzja czy tez Mołdawia oferują im swoje endemiczne szczepy, praktycznie nieosiągalne w innych regionach. Słynne gruzińskie Saperavi, armeńskie Areni czy mołdawski szczep Rara Neagra to klasyka Wschodu będąca ciekawą alternatywą dla klasycznego, pitego już przez lata  Merlot, Pinot Noir czy Cabernet Savignon.

Partner Center przykłada szczególną wagę do szaty graficznej win. Nasi graficy pracują nad projektami oddającymi ducha wina, winiarni, która je stworzyła, a także kraju, z którego ono pochodzi. Kiedy znaleźliśmy w Gruzji doskonałej jakości wino Kazbek Peak, długo pracowaliśmy nad stworzeniem koncepcji graficznej dla win gruzińskich oddającej doskonałą jakość wina, ale także piękno tego niezwykłego kraju i jego tradycje winiarskie. Nasze działania zostały docenione przez polskich konsumentów – dziś Kazbek Peak to najdynamiczniej rozwijający się brand gruzińskiego wina w Polsce, a etykiety, jakie stworzyliśmy, biorą udział w konkursach designerskich na całym świecie.

Oczywiście doskonała szata graficzna produktu to nie wszystko. „Prawda leży w winie”, zatem kluczem do pełnego sukcesu jest jego jakość. Nasza firma nieustannie stara się oferować najlepsze wina w swoich kategoriach. W przypadku, jeśli klient szuka wina półsłodkiego w okolicach 15 złotych, to perspektywicznie myślący importer musi znaleźć w winiarniach najlepsze z możliwych win spełniające takie właśnie warunki. Ta sama zasada obowiązuje również w winach za 100 czy 200 zł. Najbardziej cieszy nas moment, w którym klient wraca ponownie po wino, które mu sprzedaliśmy. To, o czym mówię, doskonale sprawdziło się w przypadku win linii Mołdawska Dolina. Zaryzykuję twierdzenie, że niemożliwe jest znalezienie w Polsce lepszej jakości wina w takiej cenie. Przekonanie klientów do sięgnięcia po wina z Gruzji, Mołdawii czy Armenii jest więc wypadkową różnych działań, udaje nam się łączyć te elementy i obserwujemy rosnące przywiązanie do win z tych krajów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.