13.10.2017/15:41

Co myślą konsumenci parówek?

Polacy wydają na parówki blisko 3 mld zł rocznie. Z najnowszego badania przeprowadzonego dla „Wiadomości Handlowych” przez agencję Skilltelligence wynika, że najchętniej wybieramy te zrobione z drobiu – tak deklaruje prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności sięgamy po parówki wieprzowe.

W jedzeniu parówek wyprzedzamy wszystkie inne kraje europejskie – w przeliczeniu na jednego mieszkańca spożycie tego typu wędlin jest u nas największe. Parówki kupuje ponad 70 proc. Polaków. Zgodnie z badaniem firmy Skilltelligence najczęściej ma to miejsce w dyskoncie (ten rodzaj sklepu wskazuje aż 57 proc. ankietowanych). Znacznie rzadziej statystyczny konsument kupuje parówki w hipermarkecie (14 proc.), sklepie mięsnym (12 proc.) lub supermarkecie (również 12 proc.). Większość badanych kieruje się przy wyborze parówek ich składem (62 proc.) i gatunkiem mięsa, z którego są zrobione (59 proc.). Bardzo istotne są też cena i marka produktu – te odpowiedzi wybrało po 45 proc. respondentów.

Jak często Polacy kupują parówki? 35 proc. ankietowanych odpowiada, że kilka razy w miesiącu, a 30 proc., że raz na tydzień. Sporo, niemal 20 proc., respondentów deklaruje, że kupuje parówki kilka razy w tygodniu, zaś 13 proc. twierdzi, że robi to raz na miesiąc. Z badania agencji Skilltelligence wynika, że aktualnie ulubioną marką Polaków są w omawianej kategorii Berlinki (spontanicznie wskazało ją ponad 40 proc. ankietowanych). Wysoką rozpoznawalność mają też marki: Sokołów, Morliny, Krakus i Pikok. Ta ostatnia, będąca marką własną sieci Lidl, wyraźnie wyprzedza konkurencyjną wobec niej markę własną Kraina Wędlin, należącą do sieci Biedronka.

Ponad połowa kupujących podczas jednej wizyty w sklepie nabywa 5-6 parówek. Zdecydowana większość z nas, bo aż 85 proc., woli je w wersji paczkowanej niż kupione „luzem” z lady mięsnej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.