08.04.2014/10:05

Co napisano na etykiecie?

Dwie trzecie Polaków nie sprawdza, co kupuje, albo nie potrafi zinterpretować informacji na produkcie.

Z informacji agencji Newseria.pl wynika, że niemal 70 proc. Polaków nie czyta etykiet na produktach spożywczych. Jeśli jednak nawet na nie spojrzą, zazwyczaj nie potrafią rozszyfrować zawartych tam informacji. Powodem, poza nieznajomością używanych do produkcji składników, w tym chociażby środków chemicznych kryjących się pod kodowymi oznaczeniami „E”, bywa też celowe działanie producentów. Zamieszczają oni bowiem istotne dane np. bardzo drobnym drukiem. Zaniżają też wagę jednej porcji, dla której podają wartość energetyczną – po to, by kilokalorii w porcji było jak najmniej, bo to klienci sprawdzają najczęściej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.