04.11.2020/12:02

Co trzeci Polak kupuje żywność ekologiczną przynajmniej raz w miesiącu. Coraz częściej online

Już 32 proc. Polaków regularnie spożywa żywność ekologiczną – przynajmniej raz w miesiącu. Ten sektor rośnie, a eksperci podkreślają, że pandemia nie wpłynęła na tempo rozwoju tego rynku. Postawiła jednak przed ekologiczną żywnością nowe wyzwania.

– Rynek, pomimo aktualnej sytuacji epidemicznej, nadal dynamicznie się rozwija, co głównie wynika z dużej świadomości konsumentów. Dieta stanowi ważny element walki o własną odporność i zdrowe funkcjonowanie organizmu. Z raportu Upfield wynika, że już 3 na 4 Polaków aktualnie stawia na zdrowsze jedzenie, a 70 proc. gotuje w domu od podstaw, sięgając po wysokiej jakości, wolne od substancji chemicznych warzywa, owoce czy przetwory. To pozytywne aspekty tego, co się teraz dzieje. Pojawia się większa wrażliwość przy wyborach zakupowych – mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że 13 proc. Polaków po produkty ekologiczne sięga co najmniej raz w tygodniu, a 19 proc. co najmniej raz w miesiącu. Co dziesiąta osoba żywność ekologiczną spożywa raz na kwartał. Mimo to branża jest jeszcze niewielka -  tylko 2 proc. upraw w Polsce zajmują certyfikowane gospodarstwa ekologiczne, ale są to wyspecjalizowane firmy, których oferta z roku na rok się powiększa.

Co ważne, ciężar sprzedaży produktów eko i bio przenosi się coraz bardziej do świata online, choć wielu klientów nadal chce mieć fizyczny kontakt z produktem przed jego zakupem.

– W naszym sklepie internetowym zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, zwłaszcza określonych kategorii produktów, takich jak wspomniane kiszonki – mówi Łukasz Gębka.

Jak wynika z danych agencji Gemius, już 7 na 10 internautów przyznaje, że od początku pandemii zrobiło zakupy online. To o 11 pp. więcej niż rok wcześniej. Co ważne, 72 proc. kupuje w polskich e-sklepach. Wirtualne zakupy są domeną głównie osób w wieku 35-49 lat (32 proc. e-konsumentów) oraz żyjących w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców (30 proc.). Wśród e-konsumentów delikatnie przeważają kobiety (51 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także