04.03.2020/13:59

Coca-Cola zaszalała z wydatkami na reklamę

W 2019 roku Coca-Cola wydała 4,24 mld dolarów na reklamę, zaś w ciągu ostatnich pięciu lat wydatki na reklamę i marketing wyniosły 20 mld dolarów.

W ciągu ostatnich lat Coca-Cola wydała na reklamę średnio 4 mld dolarów. W 2018 roku producent napojów wydał 4,11 mld dolarów, co stanowi wzrost o 3,6 proc. z 3,96 mld dolarów wydanych w 2017 roku. W 2016 roku firma wydała 4 mld dolarów na reklamę globalną.

W 2015 roku budżet reklamowy Coca-Coli wyniósł 3,98 mld USD, a w 2014 roku 3,5 mld Według raportu koncernu, ogromny budżet reklamowy Coca-Coli odzwierciedla innowacyjny i atrakcyjny charakter kampanii reklamowej.

Wysoki budżet reklamowy Coca-Coli znajduje odzwierciedlenie w jej dochodzie operacyjnym netto i przychodzie operacyjnym. W 2019 roku firma miała dochód netto w wysokości 37,6 mld dolarów, a zysk operacyjny w wysokości 10,08 mld. Zysk netto był wzrostem o 7,9 proc. z 34,3 mld dolarów odnotowanych w 2018 roku.

Z biegiem lat firma odnotowała imponujący dochód operacyjny netto, z najwyższą wartością odnotowaną w 2012 roku - 48,01 mld dolarów. Najniższy zysk operacyjny netto miał miesjce w 2009 roku i wyniósł 30,99 mld dolarów.

W latach 2009-2019 dochód operacyjny netto Coca-Coli wyniósł 447,45 mld dolarów, a przychód operacyjny wyniósł 101,87 mld.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.