28.06.2018/10:23

Colian rośnie na rynku napojów dzięki Hellenie

Dla nas sezon trwa przez cały rok. Biorąc pod uwagę czas świąteczny, gdzie intensywna komunikacja jak i działania w punktach sprzedaży przyniosły duży sukces marce Hellena, można powiedzieć, że piki sprzedażowe w ciągu roku są coraz bardziej wyrównane. Jednak tegoroczna aura sprzyja branży, wiele wskazuje, że sprzedaż napojów będzie wyższa niż w poprzednich sezonach. Właściwie przez całą wiosnę pogoda była słoneczna. Do tego dochodzi ożywienie konsumpcji spowodowane mistrzostwami świata w piłce nożnej, zbliżającymi się wakacjami, upałami. To wszystko dzieje się po bardzo ciepłej wiośnie, która pośrednio wpłynęła na zwiększenie konsumpcji. Myślę że będzie to bardzo dobry rok dla całej branży, nie tylko dla nas.

Nie sposób nie zauważyć zmian na rynku napojów bezalkoholowych – ma być zdrowo, bez cukru i smacznie. W jaki sposób adaptujecie się do tych oczekiwań odbiorców?

Obniżanie zawartości kaloryczności, cukru czy zastępowanie go zdrowszymi zamiennikami jest przyszłością nie tylko branży napojowej. Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów już dwa lata temu wprowadziliśmy na rynek linię oranżad FIT z dodatkiem stewii. Obecnie mamy w portfolio trzy Oranżady o obniżonej kaloryczności: białą Oranżadę Hellena FIT w rodzinnym formacie 1,25 l oraz w puszce 250 ml, a także tegoroczną nowość – czerwoną Oranżadę Hellena FIT o pojemności 1,25 l. Proponujemy konsumentom produkt o obniżonej zawartości kalorii aż o 30%, zachowując przy tym oryginalny, niepowtarzalny smak Oranżady. Badania przeprowadzone przez firmę doradczą KPMG wskazują, że konsumenci, sięgając po napoje, poza aspektem zdrowotnym, który pojawia się w 52% wskazań, kierują się również przywiązaniem do marki – 58% wskazań, stosunkiem ceny do jakości - 43% wskazań i patriotyzmem konsumenckim - 37% odpowiedzi. To doskonale wpisuje się w charakter Oranżady Hellena. Hellena to również napoje niegazowane. Rozszerzyliśmy ofertę o linię Hellena Family+. Są to napoje z 20% dodatkiem soku owocowego. Będziemy wspierać i rozwijać obie te kategorie. Aspekty prozdrowotne są ujęte w naszej strategii.

Jednym z wielu wyzwań, jakie stoją przed firmami w branży napojowej, jest konieczność konkurowania z produktami marki własnej sieci handlowych. Czy zakładacie produkcję na zlecenie operatorów handlowych?

Dla firmy Colian najważniejszy jest brand, zarówno w segmencie napojowym, jak i pozostałych dywizjach. Oczywiście od lat świadczymy usługi produkcji napojów marek własnych dla sieci handlowych. Możemy sobie na to pozwolić dzięki wyspecjalizowanej kadrze technologów, która ma ciekawe pomysły na nowości rynkowe, również takie, które niekoniecznie wpisują się w strategię marki parasolowej Hellena.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.