17.07.2018/10:38

Costa Coffee chce podwoić liczbę lokali w Polsce. Franczyzy na razie nie będzie

Brytyjska sieć kawiarni nie zwalnia tempa nad Wisłą. Pod tym szyldem działa już 150 lokali, a w planach niemal drugie tyle – informuje „Puls Biznesu”.

Jak pisze dziennik, Costa Coffee Polska (CCP) szacuje, że rynek kawiarni w Polsce jest wart dzisiaj łącznie 1,2 mld zł, a kawiarni sieciowych – 600 mln zł. Spółka intensywnie walczy o to, żeby nikomu nie oddać swojego kawałka tortu.

Otwarty 16 lipca lokal w Warszawie, w budynku dawnego domu towarowego Smyk (dzisiaj biurowiec Cedet) jest 150-tą kawiarnią tej sieci w Polsce. Do końca roku firma planuje otworzyć jeszcze co najmniej kilka lokali.

Na razie, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, spółka nie zamierza rozwijać się poprzez franczyzę. W tej formule prowadzonych jest obecnie 210 lokali w całej Europie – od Portugalii po Rosję.

W rodzimej Wielkiej Brytanii, gdzie działa 2,3 tys. lokali firma rozwija się zarówno we franczyzie, jak i w kanale własnym.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.