28.04.2020/19:28

COVID-19 rewiduje podejście Polaków do zdrowego jedzenia [BADANIE]

Z badań agencji IQS wynika, że epidemia koronawirusa zmienia definicje produktów uznawanych przez konsumentów za zdrowe – muszą być one naturalne, poprawiać odporność, ale jednocześnie mogą zawierać więcej konserwantów i cukru. Obecna sytuacja powoduje też, że Polacy robiąc zakupy zwracają coraz większą uwagę na cenę, a to nie jest dobry prognostyk dla żywności BIO. 

Za ideał zdrowej żywność Polacy uznają obecnie produkty, które są świeże (54 proc. wskazań), w pełni naturalne (46 proc.), pochodzą z własnych upraw (38 proc.) lub prosto od rolnika (24 proc.), są zrobiony w domu (28 proc.), najlepiej według tradycyjnych receptur (23 proc.). – W dobie strachu i koronawirusa wracamy do tradycji, do tego co znamy, a czym czujemy się bezpiecznie. Liczne cechy zdrowego produktu odnoszące się do bezpieczeństwa istotnie zyskują na znaczeniu. Szczególnie wyraźnie rośnie rola naturalności. Wskazuje na to również analiza porównawcza sieci powiązań w obrębie postów w social mediach zawierających słowo odporność w okresie przed oraz w czasie pandemii. To szansa dla wielu marek i produktów – komentuje Matt Wójcik, partner zarządzający w agencji IQS, jeden z twórców raportów „Chorzy Hoży” i „Jedzenie w czasie zmiany”. 

Z drugiej jednak strony stajemy się nieco bardziej tolerancyjni wobec składu produktów i zawartości takich składników, na jakie jeszcze niedawno nie było zgody. Ze względu na gromadzenie żywności nieznacznie maleją obawy co konserwantów, a cukier będący źródłem przyjemności chwilowo mniej „straszy” (istotny spadek tego parametru w wizerunku idealnego zdrowego produktu). 

Pandemia zmienia także nasze postawy i zachowania wobec produktów BIO. Odsetek Polaków, którzy deklarują sporadyczny zakup takich wyrobów jest raczej stały i wynosi obecnie 65 proc. Rośnie natomiast liczba osób, które produktów BIO nie kupują wcale (23 proc.), a maleje tych, którzy robią to regularnie (12 proc. w kwietniu br. versus 18 proc. w grudniu 2019 r.). W efekcie żywność tego typu stać się może jeszcze większym luksusem, dostępnym tylko dla nielicznego grona klientów, którzy mogą sobie na nią pozwolić. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.