13.06.2018/16:01

Cyfryzacja wystawiła na ciężką próbę największe marki FMCG

- Aby społeczność zgromadzona wokół marki „żyła” (czyli była trwała i przynosiła marce korzyści), marka powinna ją umiejętnie moderować, wpasowując się w gusta swojej grupy docelowej, dbając przy tym o zachowanie wizerunku i manifestując wyraźnie swoją tożsamość. Ważne jest monitorowanie społeczności, zwłaszcza wypowiedzi na temat marki, aby szybko reagować na panujące nastroje i rozumieć, z kim rozmawiamy – komentuje Marta Marczak.

- Na polskim rynku sztukę moderowania społeczności do perfekcji opanowały polskie trenerki fitnessu: Ewa Chodakowska i w szczególności Anna Lewandowska. Marka tej ostatniej, Foods by Anne, plasuje się na pierwszym miejscu instagramowych profili w kategorii żywność –deklasuje konkurencję zarówno liczbą fanów, jak i stopniem ich aktywizacji. Sukces Foods by Ann to efekt promowania marki przez blogerów i influencerów (w tym samą właścicielkę), za czym stała przemyślana strategia aktywności w mediach społecznościowych – dodaje dyrektor w zespole ds. strategii marki, PwC.

- Z kolei za autentyczność należy docenić profil Ministerstwa Dobrego Mydła – marki naturalnych, ręcznie robionych kosmetyków, którą założyły dwie siostry. Język komunikacji marki jest bliski i bezpretensjonalny, zamieszczane treści odnoszą się do wydarzeń dnia codziennego, mówią o sukcesach i niepowodzeniach, co tym dobitniej podkreśla tożsamość firmy – podsumowuje ekspertka firmy PwC.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.