05.08.2014/09:25

Czy Biedronka podniesie ceny?

Biedronka sporo zainwestowała, by wygrać konkurencję z innymi sieciami handlowymi o miano najtańszej na rynku.

Zdaniem dr Macieja Krausa, specjalisty zarządzania cenami z warszawskiego biura FernPartners, nieco w tych inwestycjach się zagalopowała. W połączeniu ze spadającą sprzedażą detaliczną wyniki sieci okazały się niższe od oczekiwań. Pozostaje więc pytanie- co teraz? Czy Biedronka poniesie ceny? Wydaje się, że powinna się tematowi cen przyjrzeć bardzo dokładnie - z pewnością podwyżka cen „wszystko w górę o X proc.” to jedno z gorszych rozwiązań. Decyzje powinny być poparte dogłębną analizą wrażliwości cenowych (jak ruch cen wpłynie na ilość sprzedaży) oraz wizerunku cenowego - które produkty najbardziej wpływają na to, że uważamy dany sklep za tani?


Efektywna strategia cenowa – jak uznaje dr Maciej Kraus - nie polega na prostym podniesieniu cen cennikowych i czekaniu na efekty. Droga do zwiększenia zysku, dzięki lepszemu zarządzaniu cenami, wiedzie przez systematyczne poszukiwanie drobnych usprawnień. Jak wskazują praktyka i doświadczenie, konieczne jest przejście czterech etapów. W kolejności są to: analiza sytuacji rynkowej, podjęcie decyzji cenowej, efektywne wdrożenie cen oraz monitoring efektów podjętych działań.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.