15.10.2018/16:35

Czy Polacy rzeczywiście ulegli modzie na zdrowe odżywianie? Jak kupują?

Zupełnie odmiennym segmentem polskich gospodarstw domowych jest segment „Konsekwentnie zdrowe”, czyli gospodarstwa, które są w pełni świadome roli i znaczenia ekologii w życiu codziennym – segregują śmieci, oszczędzają energię i wodę, świadomie kupują produkty zdrowe i ekologiczne. W sklepie czytają opakowania, sprawdzają skład produktów. Są otwarci na kuchnie świata. W porównaniu do roku 2014 segment wzrósł aż o 55 proc.

Gospodarstwa z tego segmentu najwięcej pieniędzy wydają na produkty oznaczone etykietami bio, bez laktozy, bez GMO czy wege. W ich koszykach częściej pojawiają się takie kategorie, jak miód, bakalie, świeże warzywa i owoce, ryby czy gorzka czekolada.

Artur Czajka wskazuje, że w przyszłości segment gospodarstw „Konsekwentnie zdrowych” może nadal rosnąć, zarówno ze względu na utrzymującą się modę i zapotrzebowanie na produkty zdrowe i ekologiczne, jak również z uwagi na fakt, iż w segmencie jest dużo gospodarstw ze starszymi osobami, a polskie społeczeństwo starzeje się w dość szybkim tempie.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Patka333 15.10.2018

    Moim zdaniem coś w tym jest jak się patrzy po koszach to więcej warzyw i owoców ludzie kupują. Ja na przykład przestałam kupować gazowane napoje i tylko cisowiankę mineralną piję. zauważyłam że mniej mi się odpija a nie tak jak po gazowanym i brzucha mi nie wzdyma więc jakaś poprawa jest

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.