25.06.2013/15:36

Dania gotowe dostępne w niemal każdym sklepie

Dania gotowe to popularna, szeroko dystrybuowana kategoria. Gołąbki, fasolka po bretońsku i flaki w słoikach, naleśniki na tackach czy mrożone propozycje obiadowe oferuje już blisko 80 proc. małych i średnich sklepów spożywczych monitorowanych przez CMR.

Na rynku dań gotowych dominuje dwóch producentów: HJ Heinz, z marką Pudliszki, oraz Pamapol. Obie firmy odpowiadają za ponad połowę sprzedaży wartościowej omawianej kategorii. Kolejni producenci, których produkty można znaleźć na półkach, to m.in. Agros­‑Nova z marką Łowicz, Mispol (Agrovita i Bistro), czy Graal, oferujący wyroby Tess. Spore znaczenie mają również wyroby marek własnych.

W małych i średnich sklepach spożywczych dania gotowe w słoikach kupowane są równie chętnie od poniedziałku do piątku, za to w weekendy zainteresowanie nimi spada. Najwięcej transakcji z udziałem tych produktów ma miejsce w godzinach obiadowych (11­‑16), kiedy to konsumenci spożywają posiłek w pracy lub robią zakupy, być zjeść coś „na szybko” w domu. Sklepy niezależne i prowadzone na zasadzie miękkiej franczyzy oferują średnio osiem rodzajów dań gotowych w słoikach. Najszybciej rotują produkty marki Heinz: gołąbki w sosie pomidorowym w słoiku 670 g, fasolka po bretońsku z kiełbasą i boczkiem 700 g oraz flaki po zamojsku 520 g – te trzy warianty odznaczają się również najlepszą dystrybucją. Średnia wartość transakcji dla dań gotowych wynosi 5,65 zł (dane za kwiecień 2013 roku). Przeważnie konsumenci kupują jedno opakowanie, a jedynie co siódma transakcja dotyczy dwóch sztuk. Zakupy trzech lub więcej opakowań prawie się nie zdarzają.







Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.