15.05.2019/14:04

Deweloperzy zerkają w stronę mniejszych miast

W związku z nasyceniem powierzchnią handlową głównych rynków regionalnych, zarówno inwestorzy jak i deweloperzy zwracają się w stronę mniejszych miast.

Według danych międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield prawie 50 proc. tegorocznej podaży zostanie dostarczone w miastach o populacji nieprzekraczającej 400 000 mieszkańców, a 21 proc. – w miastach o populacji poniżej 50 000 mieszkańców.

Analitycy twierdzą, że w związku z rosnącą konkurencją i dojrzewaniem rynku nieruchomości handlowych w Polsce będziemy obserwować coraz większą polaryzację. Możemy się spodziewać radykalnych zmian dotyczących przekształcania funkcji gorzej prosperujących projektów handlowych na przykład w funkcję biurową lub mieszkalną.

– Wziąwszy pod uwagę to, że obecnie aż 49 proc. Polaków korzysta z zakupów online i że tegoroczna wartość rynku e-commerce w Polsce wyniesie ponad 55 mld zł, można się spodziewać kolejnych zmian w istniejącej infrastrukturze handlowej i wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych, zarówno przez deweloperów i zarządców, jak i same marki – komentuje Małgorzata Dziubińska, Associate Director w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych w firmie Cushman & Wakefield.

– Wśród innowacji należy wymienić sieć dyskontową Lidl, która w I kw. 2019 roku wprowadziła na rynek aplikację mobilną i otworzyła sklep internetowy. Na ewolucji rynku skorzystają przede wszystkim klienci, dla których najważniejszy staje się już nie sam produkt, ale tzw. customer experience – dodaje.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.