04.01.2019/09:06

Dino ma już prawie 1000 sklepów. Tempo rozwoju przyspiesza z każdym rokiem

Tempo rozwoju Dino, najszybciej rozwijające się dziś sieci handlowej w Polsce, z roku na roku przyspiesza - o ile w w 2017 roku operator uruchomił 147 nowych marketów, to w roku 2018 było ich już 202, co oznacza wzrost o 37 proc. Tylko w czwartym kwartale sieć uruchomiła 82 sklepy. Łącznie ma ich 977.

Łączna powierzchnia sali sprzedaży w marketach Dino wyniosła na koniec 2018 roku  375,7 tys. metrów kwadratowych i była o 27,3 proc.większa niż rok wcześniej.

- Rok 2018 był kolejnym okresem dynamicznego rozwoju sieci Dino - otworzyliśmy rekordową w historii naszej działalności liczbę nowych sklepów,  przekraczając  planowany na miniony rok poziom otwarć. W  ostatnich trzech latach podwoiliśmy liczbę naszych marketów. Dziś mamy blisko tysiąc sklepów Dino. Dostrzegamy zmiany preferencji Polaków wynikające z coraz bardziej aktywnego trybu życia i szybko na nie reagujemy umożliwiając naszym klientom codzienne, komfortowe zakupy w dobrych cenach oraz blisko miejsc zamieszkania. Dużo uwagi poświęcamy rozbudowie oferty – każdego dnia urozmaicamy ją o nowe produkty i atrakcyjne promocje  –  mówi Szymon Piduch, prezeszarządu Dino Polska.

Ekspansji sieci marketów Dino towarzyszy rozwój zaplecza logistycznego. W ub.r. Dino Polska uruchomiła czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku, które umożliwi spółce otwieranie kolejnych sklepów.  

- Rośniemy szybciej niż rynek i mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. W 2019 roku chcemy kontynuować strategię rozwoju organicznego. W 2018 roku sprzyjało nam dobre otoczenie makroekonomiczne, a w szczególności rosnący popyt konsumpcyjny wspierany przez rosnące zatrudnienie oraz dobre nastroje gospodarstw domowych. W 2019 roku spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów – komentuje Piduch.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują  około 5 tys. SKU. Każdy sklep ma stoisko mięsne z obsługą, produkty mięsne są dostarczane przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach.

Na koniec 2018 roku spółka zatrudniała 16,5 tys. osób. Od kwietnia 2017 roku jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.