07.06.2020/18:13

Dino na tle konkurencji. Biedronka generuje niższe marże

Analitycy Domu Maklerskiego BDM porównali marże uzyskiwane przez spółki Dino Polska i Jeronimo Martins, która prowadzi m.in.sieci m.in. Biedronka, Pingo Doce i Recheio. Z analizy wynika, że portugalski operator generuje niższe marże brutto, EBITDA oraz netto, co można po części przypisać wpływowi części hurtowej (w Portugalii) oraz niższej rentowności Biedronki w Polsce.

Średnia marża EBITDA Jeronimo Martins wynosi ok. 6,2 proc. (sieć Biedronka ma rentowność na poziomie 7,7 proc.), natomiast w przypadku Dino jest to poziom ok. 9 proc. Jeronimo Martins opiera swój model biznesowy na agencjach, format franczyzowy sklepów jest dopiero rozwijany i stanowi poniżej 5 proc. całej sieci.

Zdecydowanie większa powierzchnia sklepów Biedronki powoduje, że wyższa jest również sprzedaż/sklep (ponad 2,5x); jednak w przeliczeniu na mkw. dysproporcja jest istotnie mniejsza (ok. 1,4x na korzyść Biedronki). „Zwracamy przy okazji uwagę na znacznie szybsze tempo otwarć nowych placówek przez Dino" - wskazują eksperci DM BDM.

DINO POLSKA NA TLE GRUPY JERONIMO MARTINS - PORÓWNANIE

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.