Do centrów handlowych po konkretne produkty. Klienci nadal powściągliwi w zakupach
Polska Rada Centrów Handlowych, zrzeszająca ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług przekonuje, że klienci czują się bezpiecznie w centrach handlowych. Tymczasem z danych PRCH wynika, że w ciągu miesiąca od ponownego otwarcia sklepów, galerie handlowe odwiedziło około 60 proc. osób.
PRCH podaje, że trzy czwarte odwiedzających centra handlowe robi w nich zakupy bez obaw. Ponad połowa badanych (52 proc.) deklaruje, że udaje się do galerii po konkretne produkty, a niemal tyle samo osób ogranicza wydatki tylko do najpotrzebniejszych rzeczy.
Co piąty ankietowany wybiera się do centrum handlowego, żeby zobaczyć co się dzieje na mieście, a co trzeci w poszukiwaniu ciekawych promocji.
- Kolejne tygodnie przynoszą zmiany zachowań oraz potrzeb konsumentów, dlatego właściciele nieruchomości oraz przedstawiciele sieci handlowych i usługowych powinni uważnie śledzić bieżące trendy, by poznać oczekiwania klientów i wyjść im naprzeciw. W pierwszym tygodniu czerwca Polacy udali się do galerii głównie po odzież, obuwie i bieliznę, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu firmy Inquiry, która przeprowadziła badanie.
Sondaż przeprowadzono już po raz czwarty. Ostatnie badanie na próbie 500 osób zrealizowano w dniach 1-5 czerwca br. Kolejne etapy znoszenia obostrzeń, związanych z COVID-19, przekładają się na zwiększony ruch w galeriach handlowych, dlatego PRCH przypomina, że klienci i pracownicy tym bardziej powinni zwracać uwagę na zasady bezpieczeństwa.
Sprzedawcy narzekają na niższe obroty, wiele firm negocjuje warunki najmu z właścicielami galerii handlowych, twierdząc, że nowa rzeczywistość po koronawirusie wymaga obniżki czynszów. Z analizy ruchu w centrach handlowych, realizowanej przez Jusstag Group wynika, że frekwencja w galeriach handlowych w pierwszym tygodniu czerwca wyniosła około 36 proc., w porównaniu z lutym 2020 r.