14.07.2020/14:34

Domowa izolacja się skończyła, ale sprzedaż w sieci ciągle rośnie

Mimo odmrożenia gospodarki sprzedawcy internetowi wciąż mają pełne ręce roboty. W czerwcu klienci sklepów na platformie Shoper wydali ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.

Według danych platformy Shoper w czerwcu sklepy internetowe odnotowały sprzedaż o 110 proc. większą niż w czerwcu 2019 r. Mimo otwartych od dłuższego czasu galerii handlowych e-sklepy mają ponad dwukrotnie lepsze wyniki niż rok wcześniej. Znaczące wzrosty sprzedaży w kilkunastu tysiącach sklepów internetowych działających na tej platformie utrzymują się już od trzech miesięcy - rekordowe 122 proc. padło w kwietniu, w maju i czerwcu, czyli już po odmrożeniu gospodarki i zniesieniu większości nałożonych wcześniej ograniczeń, utrzymywał się wzrost na poziomie 110 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.

- Po tym jak Covid-19 dotarł do Polski i sprzedaż w sklepach internetowych gwałtownie wzrosła, zamknięcie w domach i doraźne przerzucenie się na kupowanie w sieci wyjaśniało ich rekordowe wyniki. Wykaz popularnych produktów otwierały maski medyczne i płyn do dezynfekcji. Teraz znikają one z zakupowych statystyk, ale sprzedaż w sieci wcale nie maleje. Wszystko wskazuje na to, że kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe Polaków. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, stały się stałymi klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. Przez lata nie mogły się przyjąć w Polsce z powodu wyzwań logistycznych i przyzwyczajeń klientów, by w czasie pandemii nagle zdobyć popularność. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była już niższa, jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.

Kolejną, po branży spożywczej, kategorią sklepów na platformie Shoper, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są Komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów - ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne. Również sklepy z kategorii Akcesoria i Upominki notują wzrost zainteresowania - klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu), Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • klient 14.07.2020

    A po co mam sterczeć w kolejkach do kasy w centrum handlowym??? Wolę zamówić do domu kurierem albo do paczkomatu po drodze niż tracić czas na oglądanie kolejek w galeriach handlowych (i pustych nieobsadzonych kas). Klik, klik i zamówione do domu, a jaka oszczędość czasu!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.