06.08.2020/09:51

Dyrekcja Handlowa Intermarche ma nowego prezesa. Thierry Klupczynski zastąpił Macieja Ćwiklińskiego

Z początkiem lipca Thierry Klupczynski objął oficjalnie stanowisko Prezesa Dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce. Nowy Prezes związany jest z siecią i Grupą Muszkieterów od ponad 30 lat, w tym przez około 15 lat na polskim rynku. W czasie swojej kariery w Grupie odpowiadał m.in. za wypracowywane obroty oraz rozwój sieci.

Thierry Klupczynski z branżą handlową związany jest od kilkudziesięciu lat. W przeszłości pełnił różne funkcje kierownicze – był m.in. Szefem zakupów w kategorii „Świeże” we Francji czy Szefem zakupów sieci Intermarché i Spar, które wówczas na rynku niemieckim działały w ramach Grupy Muszkieterów. Ostatnie 15 lat poświęcił rozwojowi szyldu Intermarché na rynku polskim. W strukturach Grupy w Polsce pełnił takie funkcje jak: dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów czy członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché. Dodatkowo od 2010 roku z powodzeniem prowadzi sklep sieci w Gdańsku

Wśród znaczących osiągnięć nowego Prezesa można wymienić między innymi centralizację zakupów sieci we Francji, tj. zorganizowanie jednego centrum zakupowego dla wszystkich sklepów Intermarché w kraju; zakup oraz integrację z działalnością Grupy dwóch zakładów wędliniarskich, a także wprowadzenie do oferty Intermarché kilku marek własnych, takich jak Paturages, Monique Ranou czy Onno.

– Zacząłem pracę w Grupie Muszkieterów jako pracownik magazynu we Francji, dlatego z pełną świadomością mogę powiedzieć, że Grupa Muszkieterów daje prawdziwą możliwość rozwoju zawodowego. Obecnie łączę funkcję Prezesa Dyrekcji Handlowej Intermarché z zarządzaniem supermarketem, którego jestem właścicielem – mówi Thierry Klupczynski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché, właściciel sklepu Intermarché w Gdańsku i dodaje – Wierzę, że szeroka i praktyczna wiedza o handlu, którą nabyłem przez lata pracy, najpierw we Francji, Niemczech, a potem w Polsce, pozwoli, mi wspólnie z zespołem, poszukiwać kolejnych możliwości i dalej rozwijać Intermarché jako jedną z kluczowych sieci handlowych na polskim rynku.

Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu Grupy Muszkieterów kluczowe stanowiska w strukturze firmy są zarezerwowane dla właścicieli supermarketów i to właśnie oni podejmują decyzje o strategicznych kierunkach rozwoju szyldów i całej Grupy. Ponadto jako przedsiębiorcy podejmują niezależne decyzje dotyczące funkcjonowania ich supermarketów.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld złotych. W ciągu ponad 20 lat obecności w Polsce Centrala Grupy Muszkieterów zainwestowała w nieruchomości około 2 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.