18.03.2017/19:37

Dyskonty i małe supermarkety najszybciej rosnącymi kanałami dystrybucji

Według badań Nielsen małe supermarkety o powierzchni 100-300 mkw. były w 2016 r. najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji notującym wzrost o 10,5 proc. r/r.

Kolejnym rosnącym segmentem na rynku były dyskonty, które odnotowały wzrost sprzedaży o 6,1 proc. w porównaniu do 12,6 proc. rok wcześniej. Dodatnią dynamikę sprzedaży odnotowały również duże supermarkety oraz hipermarkety.

Wciąż widoczny jest na rynku spadek sprzedaży sklepów o powierzchni poniżej 100 mkw., przy czym w przypadku sklepów najmniejszych, trend spadkowych wyraźnie spowolnił z poziomu -7,0 proc. w 2015 r. do poziomu -0,7 proc. w 2016 r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.