02.11.2018/09:17
Dyskonty rosną w siłę
Rośnie udział dyskontów w polskim rynku handlowym. Jak wynika z badań firmy Nielsen opublikowanych przez Rzeczpospolitą, mają już 33,2 proc. sprzedaży żywności w Polsce.
Jak zauważają eksperci, dyskonty odpowiadają za prawie jedną trzecią sprzedaży żywności, mimo że mają tylko 5 tys. z 90 tys. sklepów w Polsce. Mimo to ich rozwój nie będzie nieograniczony. Zdaniem Andrzeja Falińskiego udziały dyskontów nie przekroczą 40 proc. i liczby 5 tys. placówek, bo potem będą się już kanibalizować.
Jednocześnie na pozycję dyskontów nie wpłynął w znacznym stopniu zakaz handlu w niedziele. Sieci zwiększyły wydatki na reklamę i zachowały swoje udziały rynkowe, choć wzrost ich wyników nie jest wysoki.
0 komentarzy
Najnowsze z serwisu
6