Dyskonty Supeco napędzają sprzedaż Carrefoura w Rumunii. W Polsce będzie podobnie?
Rumuński oddział Carrefoura raportował za 2019 r. wzrost sprzedaży o 7,5 proc., głównie dzięki sukcesowi formatu Supeco. Koncept rozwija się także we Francji i Polsce – informuje "Romania Insider".
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 3,6 proc. rok do roku. Jednak trendy są jeszcze bardziej korzystne dla francuskiego detalisty – w czwartym kwartale 2019 r. Carrefour Romania zwiększył sprzedaż o 7,3 proc. do kwoty 633 mln euro, a sprzedaż LfL wzrosła w tym okresie o 4,5 proc.
Głównym czynnikiem generującym wzrosty był sukces formatu dyskontu cash&carry Supeco. W minionym roku detalista uruchomił w Rumunii sześć placówek i łącznie ma ich tam 24. Po jednej nowej placówce powstało w ubiegłym roku w Polsce i Francji – łącznie Carrefour ma ich 54.
Na polskim rynku działają obecnie trzy placówki Supeco, a ostatnia została otwarta w grudniu 2019 r. w Gostyniu. Warto podkreślić, że wprowadzone w ciągu ostatnich lat modyfikacje w koncepcie, a także praca wykonana nad lepszym dostosowaniem do potrzeb lokalnych rynków, sprawiły, że marka Supeco stała się gotowa na dalszą ekspansję na polskim rynku.
Z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że tak właśnie się stanie i można się spodziewać kolejnych dyskontów hurtowych w średniej wielkości miastach Polski.
KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:
7