E.Leclerc Gdańsk z Kider odnawiają sklep w Gdańsku
E.Leclerc to grupa niezależnych przedsiębiorców, którzy w sposób autonomiczny zarządzają własnymi firmami. Dzięki temu, prowadzone przez nich sklepy łatwiej i szybciej reagują na potrzeby lokalnych rynków oraz przystosowują się do wymagań klientów. Przykładem może być modernizacja sklepu w Gdańsku wykonana razem z firmą Kider Store Solutions.
Sklep w Gdańsku funkcjonuje już od ponad 11 lat, usytuowany jest w Galerii Przymorze w dzielnicy Przymorze. Rejon ten słynie z plaży oraz długiego na 860 metrów, a także Falowca – jednego z największych budynków mieszkaniowych na świecie. Sklep w Gdańsku też jest wyjątkowy – to największa placówka francuskiej sieci w Polsce, jej powierzchnia handlowa wynosi 10 tys. m.kw.
Gdański hipermarket bardzo się wyróżnia na tle konkurencji – sklep posiada takie działy jak Piekarnia, Cukiernia, Wędzarnia Ryb, Sushi a także ogromny asortyment produktów spożywczych w tym bezglutenowych, duży dział Kuchnie Świata oraz Bio, a także specjalnie zaaranżowaną strefę alkoholi i win z możliwością wyboru ponad 6 tys. rodzajów win z całego świata.
Pełna reorganizacja
W 2019 roku sklep został znacząco przebudowany – odnowiono całą część spożywczą, wymieniono sprzęt chłodniczy, w którym zastosowano nowe, naturalne zasilanie (C02), które w zasadzie nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery i pozwala na zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.
W 2020 roku sklep dokonał również spektakularnej reorganizacji na działach bazarowych, na których można znaleźć bogaty asortyment, taki jak wyposażenie kuchni i domu (m. in. tekstylia, sprzęt AGD, ceramika użytkowa, sztućce, tekstylia i wiele innych). Przebudowa była odpowiedzią na nowe trendy rynkowe. – Staramy się jak najlepiej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klienta. Główna zmiana polega na zebraniu całego asortymentu dla domu w jednym miejscu – od wyposażenia kuchni i łazienki przez sprzęt RTV i AGD. Asortyment został też znacznie rozbudowany, posiadamy nowe pełne gamy np. produktów francuskich. Staramy się zawsze oferować pełny wybór produktów – mówi Joanna Szymańska, dyrektor sklepu.
Jest to autorski koncept opracowany w porozumieniu firmy Kider Store Solutions z centralą E. Leclerc. Łączy elementy funkcjonalne z dekoracyjnymi. Ciekawostką wyróżniającą ten koncept jest użycie techniki malowania proszkowego zwanej sublimado. W tym przypadku zastosowano efekt jasnego drewna, harmonizującego z użytymi płytami meblowymi. Tak pomalowane półki i inne elementy wyglądają zupełnie jak płyta meblowa, ale mają dużo większą wytrzymałość na ścieranie oraz uderzenia niż tradycyjnie używany laminat. Jak przekonuje wykonawca, półki bardziej narażone na uszkodzenia, lepiej wykonać właśnie w technice sublimado. Ograniczenie wynikają tylko z kreatywności klienta lub działu projektowego. Realizacje sublimado trafiają do wszelkich kategorii produktowych – od spożywczej po zabawki. Duża część wyposażenia ma dodatkowe podświetlenia, występują też powierzchnie szklane, aluminiowe lub specjalne ekspozytory dedykowane danej grupie produktów.
- Instalację w Gdańsku przeprowadzono w tydzień. Pracowaliśmy non stop, aby nasz klient jak najszybciej mógł zatowarować odnowiony dział. Mamy bardzo doświadczone ekipy montażowe, a nasze produkty są łatwe w montażu - mówi Paweł Olender, kierownik regionu Polska w firmie Kider.
Najistotniejsza jest jakość
Kider Store Solutions to hiszpańska firma posiadająca 60 lat doświadczenia w dostarczaniu rozwiązań dla sklepów i powierzchni handlowych. Firma produkuje autorski system regałów metalowych, boksy kasowe oraz meble drewniane. Zlokalizowana jest w baskijskim centrum ciężkiego przemysłu. Kider dostarcza precyzyjny, elastyczny ale bardzo wytrzymały produkt.
Najważniejszą różnicą produktu firmy Kider względem innych systemów regałowych jest spawana z czterech elementów kolumna. Środkowe profile mają 3 mm grubości, co daje strukturom Kider niespotykaną na rynku wytrzymałość. Znane są realizacje Kider, które służą klientom już 20 lat. Przedsiębiorstwo dostarcza rozwiązania dedykowane klientom takim jak: Biedronka, E. Leclerc, Carrefour, Dia, Eroski, Auchan, Carrefour, Go Sport, Intermarche, Cora, Spar i wielu innym. Łączenie doświadczonych projektantów z automatyczną produkcją pozwala firmie Kider oferować maksymalną jakość razem z szybką dostawą.
Kider od trzech lat jest aktywny także w Polsce, przede wszystkim dostarcza swoje produkty do sieci Biedronka. Oferta firmy bazuje na jakości produktu i jakości obsługi klienta.
– Nie jest naszym zamiarem być najtańszym producentem na rynku. Widzimy, że jakość ogrywa coraz większą rolę. Przy zwiększającym się koszcie pracy i koszyka. Dodatkowym trendem działającym na naszą korzyść jest troska o tzw. customer experience. Pracujemy zawsze z klientem i dla klienta – mówi Paweł Olender.
Dodaje, że wygląd sklepów, przede wszystkim dyskontów, mocno ewoluuje.
– Dyskonty już nie przypominają siebie z przed 10 lat. Zmienia się asortyment oraz sposób jego prezentacji. Wchodzą nowe techniki obsługi klienta. Na zachodzie hipermarkety też ulegają zmianom. Niestety w Polsce wydaje się, że hipermarkety przespały okres dynamicznych zmian. Widać to wyraźnie na wynikach tych formatów – mówi Olender dodając, że dla konsumentów najistotniejsza jest wygoda robienia zakupów. Chcą oni szybko znaleźć produkt i szybko wyjść ze sklepu. Dlatego funkcjonalny regał wysokiej jakości pozwala lepiej eksponować produkt w sposób bezpieczny dla klienta i produktu. Na popularności zyskują również trendy BIO i EKO, co również wpływa na sposób wyposażania sklepu, kolorystykę i używane materiały. Paweł Olender przekonuje, że wyposażanie placówki w trwałe regały wysokiej jakości, które użytkowane są przez długie lata i podlegają łatwemu serwisowi, nie wpływa na środowisko w istotny sposób.
20