Emperia szuka inwestora, który przyspieszy rozwój sieci Stokrotka
Zarząd Emperii Holding, po akceptacji Rady Nadzorczej, podjął decyzję o rozpoczęciu procesu pozyskania inwestora. W związku z tym, wkrótce zostaną rozpoczęte rozmowy z potencjalnie zainteresowanymi podmiotami, gotowymi nabyć akcje Emperii oraz inwestować w jej dalszy dynamiczny rozwój.
- Przez kilka ostatnich miesięcy gruntownie analizowaliśmy scenariusze i perspektywy dalszego rozwoju Emperii. W naszej ocenie aktualna sytuacja rynkowa stwarza unikalne możliwości rozwoju. Jesteśmy głęboko przekonani, że pozyskanie inwestora jest optymalnym rozwiązaniem, które przyczyni się do wzrostu wartości spółki w przyszłości – mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding.
W opinii władz Emperii, rozpoczęty proces powinien zapewnić wszystkim akcjonariuszom spółki możliwość odsprzedania akcji w wezwaniu ogłoszonym przez inwestora na jednakowych zasadach dla każdego akcjonariusza.
W najbliższym czasie Zarząd planuje rozpoczęcie rozmów z podmiotami potencjalnie zainteresowanymi inwestycją oraz w kolejnym kroku umożliwienie wybranym inwestorom badania due diligence w spółce oraz spółkach zależnych.
Wyłącznym doradcą spółki wspierającym ją w procesie pozyskiwania inwestora jest Rothschild Global Advisory.
Grupa Kapitałowa Emperia to firma skoncentrowana na segmencie detalicznym FMCG. Powstała w 1990 roku i od 27 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Działalność Grupy Emperia obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Grupa Kapitałowa Emperia zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Koordynatorem Grupy jest Emperia Holding S.A., od 15 lat spółka publiczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Emperia Holding S.A. wyznacza strategię działania i monitoruje realizację celów przez spółki Grupy Kapitałowej Emperia.
Segment detaliczny tworzy sieć Stokrotka. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje ponad 380 supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych.
KLIKNIJ I ZOBACZ:
12