25.05.2017/12:30

Eric Poirier, prezes Makro: Jesteśmy "Makro-Wszystko", a nie tylko Makro Cash & Carry!

- Nie jesteśmy już Makro Cash&Carry, jesteśmy "Makro-Wszystko" - mówił Eric Poirier, prezes Makro podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017, odnosząc się do zmian, jakie nastąpiły w firmie w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Jak wskazał, Makro w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu jak najlepszej oferty dla handlu tradycyjnego i sektora HoReCa, ale przy tym rozwija nowe odnogi biznesu: dostawę i kredytowanie zakupów, przechodząc w międzyczasie głęboką transformację cyfrową.

Eric Poirier oznajmił, że wizerunek Makro jako starszej pani starającej się o to, by wciąż wyglądać atrakcyjnie, jest już nieaktualny. - Może tak było jeszcze trzy-cztery lata temu, ale od tamtej pory wykonaliśmy olbrzymi krok. Wykorzystujemy siłę grupy, a przy tym przewodzimy w Polsce pewnym digitalowym inicjatywom przygotowywanym dla całej Grupy Metro - powiedział prezes.

Szef Makro w Polsce stwierdził, że tematem numer jeden dla firmy pozostaje obsługa handlu tradycyjnego. Jak zauważył, hurtownicy tacy jak Makro znaleźli się pod dużą presją w związku z tym, że sam handel tradycyjny znajduje się pod wielką presją ze strony m.in. dyskontów i hipermarketów. Aby sprostać wyzwaniom, Makro zdecydowało się m.in. wdrożenie nowoczesnego systemu zamówień, a także opracowało nowy koncept franczyzowy Odido. Dziś szyld ten skupia sklepy działające zarówno w miękkiej, jak i w twardej franczyzie.

- Makro Polska przewodzi całej Grupie Metro w zakresie rozwiązań przygotowywanych dla handlu tradycyjnego - powiedział Poirier, precyzując, że chodzi głównie o aspekty technologiczne, również o efektywność na poziomie back-office. Postawienie na nowe technologie ma sprawić, że uwolniony w firmie zostanie potencjał ludzki - pracownicy będą mogli mocniej poświęcić się rozmowom i budowaniu relacji z klientami.

Kolejna część biznesu Makro to obsługa sektora HoReCa. W tym zakresie do przewodzenia grupie wytypowany został francuski oddział Metro. Polska dywizja nie pozostaje jednak w tyle i również wdraża nowe rozwiązania.

- Jeśli chodzi o HoReCę, jesteśmy w trakcie opracowywania nowoczesnej technologicznie platformy. Będziemy prowadzić jej testy dla całej grupy - powiedział Eric Poirier, zdradzając, że platforma bazować będzie na technologii Amazona i będzie "najlepsza na świecie", jeśli chodzi o komfort zakupów. - Nasza obecna platforma dla HoReCa nie kwalifikuje się do takiej kategorii; była w porządku może pięć lat temu - ocenił Poirier, zapowiadając, że testy nowych rozwiązań rozpoczną się już wkrótce w Warszawie.

Prezes Makro opowiadał o tym, jak firma stara się pomóc swoim klientom w zarządzaniu biznesem. Makro stworzyło specjalną aplikację i strony internetowe, które pomagają w zrozumieniu programów lojalnościowych i promocyjnych, prosto objaśniają zmiany w prawie, w technologiach, wymaganiach weterynaryjnych itp. - To są trudne zagadnienia, potrzeba dużo czasu na ich analizę, a wiemy, że nasi klienci mają tego czasu niewiele - stwierdził szef Makro.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 26.05.2017

    @lech
    Zapraszam na HURTUM - poszerzająca się oferta wielu Sprzedających
    pozdrawiam
    alicja.kubiak@hurtum.pl

  • lech 26.05.2017

    Byłem "złotym klientem" Makro,teraz nie mam po co jeżdżić,bo Makro ma "księżycowe" ceny na towary z mojej branży/chemia-kosmetyki/,ponadto stało się zwykłym sklepem detalicznym,w którym ceny są generalnie zdecydowanie wyższe niż u faktycznie detalicznej konkurencji typu Auchan,Rossmann czy Kaufland.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.