03.03.2014/12:41

Etykieta – trudna sprawa

Polacy maja kłopoty ze zrozumieniem etykiet sklepowych lub po prostu nie czytają ich wcale.

Takie wnioski nasuwają się po analizie badań przeprowadzonych na zlecenie Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości „Czyste piękno" – pisze agencja Newseria.pl. Konsumenci nie wiedzą też, na co powinni zwracać uwagę. Podstawowym kryterium wyboru jest dla nich cena (kieruje się nią 43. proc badanych), wygląd opakowania i przywiązanie do marki. Ze statystyk wynika, że tylko co trzeci Polak czyta etykiety i sugeruje się informacjami umieszczanymi na opakowaniach –  to chociażby w przypadku instrukcji prania ubrań. Podobnie jest też z zakupem żywności. Z danych Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie wynika, że ponad połowa Polaków nie zwraca uwagi na wartość energetyczną produktów, nie czyta tabel zawierających informacje o procentowej zawartości wybranych składników odżywczych i ich wartości kalorycznej – informuje Newseria.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.