16.11.2020/08:41

Eurocash aktualizuje strategię dla detalu. Delikatesy Centrum będą przyłączać nawet 200 sklepów rocznie

Grupa Eurocash po raz kolejny zapowiada mocny rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i chce osiągnąć liczbę 2400 placówek w ciągu następnych 4-5 lat. Na koniec trzeciego kwartału 2020 r. liczba supermarketów działających pod tym szyldem wyniosła 1356, co oznacza, że najdalej do końca 2025 r. operator chce zwiększyć ich liczbę o niemal 1050.

Należy zaznaczyć, że ogólna liczba tzw. małych supermarketów, które dystrybutor chce zintegrować w ramach sieci Delikatesy Centrum, a które funkcjonują pod innymi szyldami (Mila) w strukturach grupy na koniec III kw.  br.  wyniosła 1573 (976 sklepów franczyzowych i 597 sklepów własnych). Tym samym aby osiągnąć założony cel operator musi otworzyć/przyłączyć ok. 830 sklepów. Oczywiście gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że każdego roku część placówek w sposób naturalny wypada z sieci, to faktycznych otwarć będzie musiało być więcej.
 
W zależności od scenariusza, który zakłada osiągnięcie 2400 placówek, Eurocash będzie musiał przyłączyć ponad 200 sklepów w ciągu 4 lat lub ponad 160 rocznie - jeśli realizacja strategii zajmie rok więcej. Można spekulować, że w międzyczasie grupa spróbuje dokonać kolejnych przejęć, które zmniejszyłyby liczbę koniecznych otwarć do realizacji celu.
 
Plan rozwoju sieci Delikatesy Centrum zakłada trzy źródła wzrostu, w tym przejęcia regionalnych sieci supermarketów, otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców i otwarcia  własnych sklepów we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości.
 
Całkowitą wartość inwestycji łącznie ze środkami przeznaczonymi przez deweloperów inwestujących w nieruchomości Grupa Eurocash szacuje na ok. 1-2 mld zł.
 
Jak wskazują przedstawiciele Grupy Eurocash, "plan rozbudowy zakłada osiągnięcie średniej powierzchni sklepu własnego na poziomie 350 mkw. powierzchni sprzedaży. Przewidywana struktura organizacyjna segmentu detalicznego grupy zakłada, że będzie się składać ze spółek i formatów dystrybucji prowadzących sklepy detaliczne. Ponadto docelowa struktura obejmie również  wszystkie operacje hurtowe i detaliczne związane z dostawą i wsparciem dla sklepów detalicznych obsługiwanych przez franczyzobiorców pod marką Delikatesy Centrum".
 
Przypomnijmy, że założenia nowej strategii ekspansji dla Delikatesów Centrum są kolejną aktualizacją planów dla tej sieci sklepów. W 2018 r. Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash zapowiedział, że bazując na sieci Delikatesy Centrum, a także świeżo przejętych supermarketach Eko i Mila, które w sumie liczyły niemal 1600 sklepów, chce stworzyć rozpoznawalną w całej Polsce sieć około 2400 supermarketów proximity. Szef Eurocashu zapowiedział wtedy otwarcie w ciągu 5 lat (do 2023 r.) ok. 900 nowych placówek.

Kliknij i przeczytaj także:
Eurocash aktualizuje strategię do 2023 roku. Chce mieć największą sieć supermarketów w Polsce

 

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Psz 22.11.2020

    Kolejny wyssany plan z palca aby cos powiedzieć na Board

  • K 17.11.2020

    Wyzysk człowieka za niecale 2tys
    Bez premi....
    Kierownictwo drze morde na pracowników dźwignie 15kg ziemniaków przesada kobiety roboty

  • Rene 17.11.2020

    To jak tak się rozwijają, to pracownikom niech dadzą zarobić a nie wyzyskują że ludzie za 2200 robią

  • Stanek 17.11.2020

    Zacznijcie placic pracownikom normalne pracy pensje, bo zaraz nie bedzie komu pracowac 😎

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także