29.06.2020/19:12

Eurocash, Biedronka, Spar, Dino – która sieć handlowa generuje najwyższe marże?

Według danych opublikowanych przez DM BDM za agencją Bloomberg najwyższe marże EBITDA z pośród grona czterech dystrybutorów, czyli Grupy Eurocash, Jeronimo Martins (właściciela Biedronki), Dino Polska i Spar Group generują sklepy sieci Dino. Marża spółki z Krotoszyna sięga ok. 9,5 proc. i zdaniem analityków nieznacznie spadnie do roku 2022.

Na drugim miejscu pod względem uzyskiwanych marż jest spółka Jeronimo Martins, do której należy m.in. sieć sklepów Biedronka i Pingo Doce. Obecnie są one na poziomie niecałych 6 proc. jednak według ekspertów w ciągu trzech lat mocno przekroczą 7 proc. Największego skoku, niemal o 1 proc. analitycy spodziewają się w roku 2020.

Na trzecim miejscu naszego zestawienia zajmuje południowoafrykańska Spar Group, która po przejęciu sieci sklepów Piotr i Paweł oraz Spar Polska coraz szybciej rozwija się w naszym kraju. W 2019 r. marża uzyskiwana przez grupę nie przekraczała 3,5 proc. jednak w perspektywie trzech lat analitycy spodziewają się jej niewielkiego wzrostu.

W ubiegłym roku Grupa Eurocash osiągnęła marżę na poziomie ponad 3 proc. Jednak według analityków w 2022 r. spadnie ona poniżej tej granicy.

Warto zwrócić uwagę na wysoką rentowność rosyjskiej sieci Magnit, która już w 2019 r. generowała marże zbliżające się do 10 proc. a w 2020 r. i następnym może ten próg przekroczyć.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • janek 29.06.2020

    Chyba chodzi o rentowność, gdyż marżę każda z sieci uzyskuje powyżej 20%

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.