28.02.2014/14:21

Eurocash chce rosnąć w tym roku szybciej

W 2014 roku Grupa Eurocash planuje istotne przyspieszenie ekspansji Delikatesów Centrum. Zarząd zakłada, że sieć ta powiększy się o około 150 placówek. Po okresie integracji z Tradisem planuje się także powrót do „normalnego” tempa ekspansji w formacie Cash & Carry, czyli do otwierania 8-10 nowych hurtowni rocznie.

W ciągu trzech ostatnich miesięcy minionego roku sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła 4,23 mld zł. Oznacza to półprocentowy wzrost w porównaniu z IV kwartałem 2012 roku, a w całym ub.r. obroty sięgnęły 16,53 mld zł (spadek o 0,4 proc. rok do roku). Zysk netto za IV kwartał 2013 roku wyniósł 74,8 mln zł, wobec 120,9 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. W całym ub.r. zysk netto sięgnął 221 mln zł, po spadku o blisko 12 proc. Na koniec 2013 roku zadłużenie netto Grupy Eurocash wynosiło niespełna 578 mln zł, wobec ponad 798 mln zł na koniec 2012 roku.
Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu, stwierdził, że systematyczny rozwój organiczny oraz akwizycje w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych w pełni zrekompensowały negatywny wpływ, jaki na poziom sprzedaży miało zakończenie dostaw do sieci Stokrotka w połowie ub.r. W rezultacie Grupa wypracowała sprzedaż na porównywalnym poziomie, co przed rokiem. – Nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek C&C Eurocashu i Tradisu. Wiązało się to ze spowolnieniem ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, którą zamierzamy dokończyć w tym roku, jest kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie – dodał Owczarek.
Integracja placówek C&C Tradisu z siecią Eurocash Cash & Carry przełożyła się na wzrost obrotów w tym formacie w IV kwartale o 14,7 proc, do 1,19 mld zł. W całym ub.r. sprzedaż hurtowni Eurocash dla klientów zewnętrznych wzrosła o 12,6 proc. – do 4,59 mld zł.
Dużą dynamiką Eurocash może pochwalić się w przypadku franczyzowych sieci detalicznych. I tak, sieć ABC, zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, liczyła na koniec 2013 roku 6133 placówki. W IV kwartale powiększyła się ona o 246, a w całym ub.r. o 682 sklepy. Z kolei Delikatesy Centrum urosły w ostatnim kwartale 2013 roku o 45 sklepów, do 875 placówek, a liczba nowych otwarć w całym minionym roku sięgnęła 102. Sprzedaż hurtowa Eurocashu w ramach sieci Delikatesy Centrum w IV kwartale ub.r. przekroczyła 446 mln zł, co jest wynikiem o ponad 14 proc. lepszym niż w tym samym okresie 2012 roku. Wskaźnik ten za cały miniony rok sięgnął 1,65 mld zł, po wzroście o ponad 12 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.