05.11.2020/16:54

Eurocash ma ambicję zostać liderem e-grocery w Polsce

Grupa Eurocash, do której należą największe franczyzowe sieci sklepów spożywczych wykorzystuje rosnący potencjał sprzedaży internetowej. Inwestuje w rozwój nie tylko swojego flagowego e-sklepu, ale i stacjonarne sieci detaliczne. Zamówić produkty spożywcze przez internet można już w sklepach Lewiatan, Delikatesy Centrum i Gama – z daleka od szumu dużych miast.  

Jednym z największych projektów w przestrzeni on-line Eurocash jest sklep Frisco.pl, dobrze znamy mieszkańcom stolicy. Firma jeszcze w tym roku zaoferuje swoje usługi we Wrocławiu. W najbliższym czasie mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska będą mogli zrobić zakupy spożywcze przez internet, korzystając z bezpiecznych dostaw nawet na następy dzień. Wejście do Wrocławia, to pierwszy krok Frisco.pl w rozwoju operatora poza Warszawą, gdzie firma stała się w ostatnich latach największym dostawcą żywności zamówionej przez internet. W ciągu najbliższych kilku lat e-sklep może objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta kraju, gdzie rozwój e-grocery ma największy potencjał, a docelowo dostarczać swoje usługi mieszkańcom całego kraju.

Przypomnijmy, że Grupa Eurocash to największa w Polsce firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tys. sklepów działających pod takimi markami jak Abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także sklepy kosmetyczne Kontigo oraz drogerie Koliber. Grupa ma też platformę zakupową eurocash.pl, która umożliwia przedsiębiorcom prowadzącym małe i średnie sklepy w całej Polsce szybkie i wygodne zamawianie towarów online. W pierwszym półroczu tego roku grupa odnotowała rekordowo wysoką sprzedaż w tym kanale sprzedaży. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, klienci Eurocash Dystrybucja zamówili poprzez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł, czyli o 0,5 mld zł więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.

Wzrosła też popularność aplikacji mobilnej, która umożliwia korzystanie z platformy za pomocą urządzeń mobilnych. Wartość towarów zamówionych przez smartfony wyniosła 485 mln zł wobec 270 mln zł w pierwszej połowie 2019 r. Na koniec pierwszego półrocza 2020 r. platforma eurocash.pl liczyła już blisko 15 tys. użytkowników, z czego 6,5 tys. korzystało z niej przez smartfon. Przypomnijmy, że jesienią 2019 r. Grupy Eurocash informowała, że chce w 2022 r. osiągnąć 6,5 mld zł sprzedaży w kanałach elektronicznych. Na tym nie koniec podboju rynku e-grocery w Polsce.

Delikatesy Centrum wystartowały z usługą click&collect

Eurocash idzie jak burza. Wprowadza do świata on-line sklepy, które do tej pory działały wyłącznie w formacie tradycyjnym. Jednym z ostatnich przykładów jest licząca 1565 sklepów sieć Delikatesy Centrum, która uruchomiła usługę click&collect. Dzięki tej opcji można zamówić zakupy przez internet, a następnie odebrać je w wybranej placówce stacjonarnej. Usługa jest już dostępna w ponad 1,2 tys. supermarketów sieci Delikatesy Centrum w całej Polsce. W ofercie serwisu sklep.delikatesy.pl znajduje się około 6,7 tys. produktów. Łączna wartość jednorazowych zakupów dokonanych w systemie click&collect może wynosić od 50 do 300 zł, zakupy kompletowane są w ciągu maksymalnie 5 godzin, a klient ma 24 h na ich odebranie.

– Wprowadzenie usługi click&collect to nasza odpowiedź na potrzeby konsumentów w związku z epidemią koronawirusa, ale także naszych klientów – franczyzobiorców prowadzących placówki pod szyldem Delikatesy Centrum – komentuje Noel Collett, dyrektor generalny Delikatesów Centrum w Grupie Eurocash. 

Jak dodaje, to rozwiązanie pozwala na szybkie i bezpieczne zakupy, zmniejsza również czas przebywania w sklepie, a franczyzobiorcom zapewnia kolejne rozwiązanie, które może podnosić ich konkurencyjność na rynku. 
– Aktualnie jesteśmy na etapie intensywnych prac związanych z wdrażaniem kolejnych funkcjonalności i udoskonalaniem systemu. Planujemy wdrożyć usługę we wszystkich placówkach sieci i rozbudować naszą ofertę online do 7 tysięcy produktów do końca tego roku. Jednak już teraz jesteśmy największą siecią w handlu spożywczym z opcją click&collect. Dzięki temu mieszkańcy wsi i małych miejscowości w całej Polsce mogą skorzystać z usługi dostępnej do tej pory głównie dla mieszkańców dużych miast – dodaje Noel Collett. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Rene 06.11.2020

    To jak tak idzie jak burza, to może by o pracownikach pomyśleli a nie za 2200 na rękę dają

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także