13.05.2020/09:25

Eurocash notuje wzrosty przychodów w hurcie i detalu. Sprzedaż na platformie eurocash.pl przekroczyła 1 mld zł

– Pozytywny wpływ na wyniki segmentu hurtowego miała wysoka dynamika sprzedaży like-for-like w hurtowniach Cash&Carry, która wzrosła o 8,5 proc. rok do roku, a także niemal 16-proc. wzrost sprzedaży papierosów, głównie do dużych klientów. Wzrosty te z nawiązką skompensowały spadek sprzedaży w formacie Eurocash Gastronomia, zaopatrujący kanał HoReCa – wskazał Jacek Owczarek. 

W segmencie hurtowym pozytywne efekty przynosi ponadto zakończona w ubiegłym roku integracja Eurocash Dystrybucja z Eurocash Alkohole. W ramach formatu Eurocash Dystrybucja z powodzeniem kontynuowany był również rozwój platformy eurocash.pl. Obecnie korzysta z niej już 12,6 tys. klientów Grupy – niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Wartość sprzedaży zrealizowanej za pośrednictwem eurocash.pl w pierwszym kwartale tego roku sięgnęła 1 mld zł (wobec 0,8 mld zł w analogicznym okresie 2019 r.).

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w pierwszym kwartale 2020 r. sięgnęła 1,49 mld zł, co oznacza wzrost o 12 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna Delikatesów Centrum w ujęciu LFL wzrosła o 11,3 proc. r/r. EBITDA segmentu Detal wyniosła 54,5 mln zł i była o 5 proc. wyższa niż przed rokiem.

– W wyniku zakończonej integracji przejętych w poprzednich latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum, od początku tego roku segment detaliczny działa już jako jednorodny i scentralizowany biznes. W pierwszym kwartale inwestowaliśmy w promocje i działania komunikacyjne wspólne dla wszystkich sklepów, co powinno przełożyć się na wzmocnienie rozpoznawalności i konkurencyjności sieci oraz dalszą poprawę efektywności – skomentował członek zarządu Grupy Eurocash.

Segment Projekty, w ramach którego Grupa Eurocash rozwija innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben (markety alkoholowe), abc na kołach (ogólnospożywcze sklepy mobilne) oraz Kontigo (salony kosmetyczne), w pierwszym kwartale 2020 r. osiągnął sprzedaż na poziomie 38 mln zł, czyli 2,4-krotnie większą niż przed rokiem (16 mln zł). Z uwagi na wzrost nakładów związany z ekspansją wszystkich tych formatów, wpływ segmentu Projekty na skonsolidowany wynik EBITDA w pierwszym kwartale br. wyniósł -14 mln zł wobec -10 mln zł rok wcześniej.

– Największy udział we wzroście sprzedaży w segmencie Projekty miały markety alkoholowe Duży Ben. Ich liczba na koniec marca sięgała już 91 wobec 77 na koniec 2019 r. Dużymi krokami zbliżamy się do osiągnięcia progu rentowności w bieżącym roku – szacujemy, że nastąpi to, gdy sieć Duży Ben będzie liczyć około 120 marketów – zapowiedział Jacek Owczarek.

Wg szacunków Grupy Eurocash, sieć Kontigo osiągnie próg rentowności przy liczbie około 100 placówek (na koniec marca br. było ich 33), a projekt abc na kołach zacznie przynosić zyski, gdy będzie liczyć około 240 samochodów (99 na koniec pierwszego kwartału 2020 r.).

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Nie radzą sobie ewidentnie. 16.05.2020

    Słoń na glinianych nogach.

  • Anika 14.05.2020

    Zgoda, tytuł jest mylący i nie odaje rzeczywistości, a ta jest taka - czym więcej sprzedaję, tym ma większe straty. Barwo za model bizneowy. Czytam atrykuł i nie wierzę, jak w pierwszym kwartale mżna było zrobić strate na 62 miliony. Co to dopiero będzie w II kwartale jak siadła sprzedaż ? Podstawowa działalnośc to 10 mln straty plus koszty finansowe od gigantycznego zadłużenia (kredyty i leasingi razem to 2,6 miliarda !!!) dają taką stratę. A EC dalej się zadłuża - 50 mln EUR z EBOIR na przejęcie nierentonego frisco i dodatkowo planują jeszcze wypłatę dywidendy. O dziesiątkach milionw gwarancji bankowych za terminowe płatności nie wspomnę. Szkoda, że w artykule niema nic o termonach płatności - doczytałam w sprawozdaniu że to średnio 70 dni. Warto pisząc atrykuł sięgnąć do materiałow źrodłowych.

  • analityk 14.05.2020

    Tytuł artykułu powinien brzmieć : EC po raz kolejny w ostatnim kwartale wygenerowało straty, tym razem to minus 62 miliony złotych.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.