21.11.2016/20:21

Eurocash zdobywa udziały rynkowe w rynku żywności

Jak wynika z danych firmy Nielsen w III kw. 2016 r. rynek żywności w Polsce urósł o 1,7 proc. Najszybciej jednak rosły takie kategorie jak papierosy, czy alkohol. W tym samym okresie sprzedaży Grupy Eurocash wzrosła o 7,6 proc.

Warto przyjrzeć się jak w III kw. br. wyglądała dynamika udziałów Grupy Eurocash na tle dynamiki całego rynku. W przypadku alkoholu rynek zanotował wzrost o 6 proc., zaś udziały rynkowe Eurocash zwiększyły się o 1,8 proc., we wspomnianym okresie rynek papierosów urósł o 3 proc. zaś udziały dystrybutora wzrosły o 3,3 proc.

W pozostałych kategoriach dynamika była już o wiele niższa. W przypadku żywności rynek urósł w III kw. br. o 1,7 proc., zaś grupa zanotowała symboliczny wzrost o 0,2 proc. W przypadku nabiału rynek spadł o 1 proc. gdy udziały rynkowe Eurocashu wzrosły o 0,2 proc. Podobną sytuację mieliśmy na rynku piwa, dla którego ostatni kwartał był słaby, co przełożyło się 2-proc. spadek, przy jednoczesnym wzroście 0,1 proc. Kategorią w ramach której rynek i dystrybutor odnotowali spadki były napoje, rynek spadł o 2 proc, zaś udziały Eurocash o 0,1 proc.

Spójrzmy jeszcze jak rosły udziały Grupy Eurocash w porównaniu kwartał do kwartału. W III kw. 2015 r. udziały grupy Eurocash w kategorii alkohole wyniosły 25,9 proc., aby w III kw. br. wzrosnąć do 27,7 proc. Na rynku żywności dystrybutor zwiększył swoje udziały z 12,5 proc. w 2015 r. do 12,7 proc. w III kw. br. W kategorii nabiał udział Eurocashu wzrósł z 9,9 do 10,1 proc., zaś piwa z 22,9 do 23 proc. W przypadku kategorii napojowej udziały rynkowe największego hurtownika produktów FMCG na polskim rynku spadły z 14,1 do 14 proc.

Patrząc na te wyniki należy podkreślić szybszy wzrost kategorii, w których Eurocash zdobywa udziały rynkowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.