23.01.2019/11:04

Europejscy konsumenci coraz bardziej doceniają egzotyczne smaki

W miarę jak konsumenci coraz lepiej poznają smaki z innych krajów, takie jak kimchi, wakame czy matcha, rośnie fala popularności egzotycznych smaków z różnych regionów, na przykład Afryki - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Kerry.

Jak uważają eksperci, wraz z rosnącym pragnieniem podróżowania coraz dalej po całym świecie na rynku zaczynają pojawiać się takie smaki, jak gesho czy moringa. Świadczy to o zwiększonym zapotrzebowaniu na smaki, które nawiązują do wspomnień konsumentów związanych z poznawaniem innych kultur.

Kerry przewiduje, że w 2019 r. wśród wszystkich kategorii wzrośnie popularność smaków pochodzących od roślin; konsumenci szukają bowiem innowacyjnych i wysokiej jakości produktów, które zapewnią im korzyści emocjonalne. Rośliny, takie jak owoce dzikiej róży czy pandan, kojarzą się ze zdrowiem, a jednocześnie zapewniają nowe, ekscytujące doznania smakowe. Dlatego właśnie są w stanie idealnie odpowiedzieć na to zapotrzebowanie

- Możemy spodziewać się pojawienia się smaków, które wzmacniają doznania zmysłowe związane z jedzeniem i piciem, a przy tym są wyśmienite. W kategorii przekąsek wymieniono regionalne odmiany papryczki chili, takie jak ancho i cubanelle. Rośnie też popularność smaków dymnych. Ogólnie rzecz biorąc, sensoryka odgrywa coraz większą rolę podczas podejmowania przez konsumentów decyzji zakupowych, a jednocześnie stanowi innowacyjny i kreatywny sposób dostarczania smaku — mówi Coralie Garcia-Perrin, senior marketing manager for Taste w Kerry Europe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.