03.12.2019/12:19

Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza: Delikatesy Centrum chcą być siecią handlową nr 3 w Polsce [PEŁNY WYWIAD]

Delikatesy Centrum mają kluczowe miejsce w dalszym rozwoju i budowaniu pozycji rynkowej Grupy Eurocash na rynku detalicznym. Jak ta rola dla Delikatesów Centrum została zdefiniowana przez władze grupy?

Gdy na początku 2018 r. Zarząd Grupy Eurocash prezentował zaktualizowaną strategię do 2023 r., zapowiedział stworzenie największej w Polsce sieci małych supermarketów typu „proximity”. To właśnie Delikatesy Centrum stanowiły bazę tej sieci. Liczyła ona wówczas około 1350 sklepów, wliczając supermarkety EKO, które właśnie przechodziły rebranding. Jeśli dodamy do tego sklepy Mila, których przejęcie zostało sfinalizowane w połowie 2018 r., baza budowanej sieci supermarketów obejmowała około 1500 placówek.

Widzimy potencjał do poszerzenia sieci do 2400 placówek w ciągu kolejnych kilku lat, by w ten sposób stworzyć rozpoznawalną w całej Polsce sieć ze sprzedażą detaliczną na poziomie 12,5 mld zł. Dzięki temu przedsiębiorcy z całej Polski będą funkcjonować pod skrzydłami uznanej marki detalicznej, jak również znaczącej siły zakupowej oraz narzędzi marketingowych na poziomie kosztowym porównywalnym do sieci sklepów wielkopowierzchniowych.

Tak jak Pani wspomniała, w zaktualizowanej strategii Grupa Eurocash zapowiedziała uruchomienie około 900 supermarketów w ciągu 5 lat. Firma chce otwierać sklepy własne oraz franczyzowe. Jaką część będą w tej liczbie stanowić sklepy franczyzowe? Wydaje się, że ich potencjał rozwoju jest znacznie większy niż inwestowanie w sklepy własne?

Źródłem ekspansji będzie przede wszystkim rozwój sieci w modelu franczyzowym, który będziemy wspierać kolejnymi przejęciami lokalnych sieci, a także budową sklepów od podstaw. To zdrowe podejście. Dzisiaj jednak jest jeszcze za wcześnie, by mówić, ile ostatecznie nowych sklepów będą stanowić sklepy własne, a ile franczyzowe.

Powtórzę, naszym priorytetem jest rozwój biznesu wspólnie z naszymi franczyzobiorcami. Duża część z nich już dziś doskonale sobie radzi z rosnącą konkurencją. Aby w przyszłości mogli dalej skutecznie przeciwstawiać się dyskontom, chcemy dostarczać im narzędzia, skalę i rozwiązania pozwalające na znacznie skuteczniejszą konkurencję. Dzięki własnym placówkom możemy testować nowe rozwiązania, poprawić efektywność w obszarze logistyki oraz marketingu, jak również z korzyścią dla naszych klientów testować działania optymalizujące koszty operacyjne i uzyskiwać warunki zakupowe zbliżone do tych, jakie dziś otrzymują dyskonty.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.