03.12.2019/12:19

Ewa Borowska, dyrektor generalna Eurocash Franczyza: Delikatesy Centrum chcą być siecią handlową nr 3 w Polsce [PEŁNY WYWIAD]

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2023 r. sieć Delikatesy Centrum będzie liczyła około 2400 sklepów. Czy jest Pani zdaniem szansa, że Delikatesy Centrum przesuną się na pozycję nr 3 w zestawieniu największych sieci detalicznych w Polsce?

Taki jest nasz cel. Oczywiście, każda sieć chce się rozwijać, a pięć lat to bardzo długi okres, w którym na rynku wiele jeszcze na pewno się wydarzy. My jednak mamy konkretny plan, w który wierzymy i który pozwoli nam konsekwentnie budować naszą sieć. Zgodnie z nim integrujemy przejęte w ostatnich kilkunastu miesiącach sieci detaliczne, w kolejnych latach przyjdzie czas na skupienie się na ekspansji.

Jak w ciągu tych 20 lat zmieniały się same sklepy?

Delikatesy Centrum zmieniały się tak, jak zmieniał się polski rynek i konsument. Dwadzieścia lat temu większość sklepów wyglądała zupełnie inaczej niż dzisiaj. Jedna rzecz pozostała jednak niezmienna – zarówno wczoraj, jak i dziś Delikatesy Centrum są pionierem nowoczesnych rozwiązań i nowoczesnego handlu.

Słuchamy konsumentów, badamy rynek i bacznie przyglądamy się trendom konsumenckim. Staramy się działać z wyprzedzeniem i już dziś wdrażać to, co za kilka lat będzie standardem. Mam na myśli wspomniane już wcześniej projekty, takie jak Delikarta, czy codzienne dostawy produktów świeżych.

Jeśli chodzi o asortyment, to przez ostatnie dwie dekady wydarzyło się tutaj najwięcej. Jako konsumenci dwadzieścia lat temu kupowaliśmy to, co wówczas było na półkach. Mało kto czytał etykiety, analizował skład produktów. W procesie zakupowym to cena odgrywała najistotniejszą rolę. Dzisiaj też jest ważna, ale konsumenci coraz częściej oczekują również wysokiej jakości. Oczekują też produktów lokalnych, które znają i lubią. Pomimo ogromnej zmiany, jaką przeszedł polski rynek na przestrzeni ostatnich 20 lat Delikatesy Centrum niezmiennie oferują najwyższej jakości produkty, w rozsądnych cenach.

Od wielu lat inwestujemy zarówno w kategorie produktów, jak i w ludzi. Regularnie szkolimy zarówno naszych pracowników, jak i personel naszych franczyzobiorców. Jest to możliwe m.in. dzięki Akademii Umiejętności Eurocash, która daje naszym franczyzobiorcom i personelowi dostęp do ogromnej bazy wiedzy i szkoleń. Każdy kto chce z nami podnosić swoje umiejętności, ma taką możliwość.

Jak Pani zdaniem będą wyglądały Delikatesy Centrum przyszłości?

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.