Firmy przestały kupować w internecie. Sklepy internetowe nadrabiają zakupami indywidualnymi
W czasie pandemii Polacy polubili spożywcze zakupy internetowe. Sklep internetowy PolskiKoszyk.pl przeanalizował zakupy z kwietnia 2020 roku i porównał je z preferencjami z kwietnia 2019 roku.
Podczas pandemii w internecie wzrósł popyt na produkty suche i te o długim terminie przydatności. W kwietniu 2020 roku PolskiKoszyk.pl zwiększył obrót z nowych zamówień o 75 proc., natomiast średnia wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o 73 proc. Rekordy notowały towary masowo kupowane również w innych e-grocery.
Nastąpił wzrost sprzedaży na takich artykułach jak papier toaletowy (wzrost o 208 proc.), produkty suche (makaron wzrost o 500 proc., ryż wzrost o 318 proc., kasza wzrost o 398 proc.), konserwy (wzrost o 550 proc.) oraz drożdże (wzrost o 626 proc.).
Mniej kupowały firmy. Praca zdalna spowodowała spadek wartości zamówień od klientów instytucjonalnych o prawie 70%. W PolskimKoszyku przed wprowadzeniem obostrzeń bardzo dużym powodzeniem cieszył się papier do drukarek, którego w czasach koronawirusa sprzedaż spadła o 75 proc.
Przybrał na sile patriotyzm zakupowy. Odnotowano dwukrotny wzrost sprzedaży produktów od polskich producentów.
Na podstawie analizy zakupów klientów z Warszawy i okolic, bo na tym terenie sklep internetowy PolskiKoszyk.pl realizuje zamówienia transportem własnym, firma zauważyła, że wzrosło zapotrzebowanie na mrożonki. Sprzedaż dań mrożonych, frytek, ryb mrożonych, warzyw i owoców wzrosła o 804%. Wzrost sprzedaży produktów BIO wyniósł 337%. Nastąpił także skok sprzedaży warzyw i owoców (warzywa wzrost o 908% oraz owoce wzrost o 674%).
Polskikoszyk porównał też topy sprzedażowe. W kwietniu 2019 najlepiej sprzedające się produkty to woda, herbata, mleko i batony zbożowe, natomiast rok później priorytety nieco się zmieniły. Klienci postawili bardziej na produkty pierwszej potrzeby. W kwietniu 2020 w pierwszej czwórce znalazły się: woda, ziemniaki, masło, kajzerki.
1 komentarz
-
29.05.2020
w ogóle zmienia się podejście do zakupów, dużo ludzi sięga po polskie produkty - wolą na rodzinnego grilla kupić piwo perłę i polskie mięso od lokalnych dostawców, niż kupować z marketu obce
15