04.01.2017/13:11

Globalne trendy na rynku żywności i napojów 2017 – Bo liczy się czas

Jenny Zegler, Global Food & Drink Analyst w firmie Mintel, prezentuje Kluczowe trendy dla rynku żywności i napojów na 2017 rok, wyodrębnione przez firmę Mintel na bazie obecnych preferencji i postaw konsumentów, ukierunkowanych w szczególny sposób na zdrowie, wygodę i zaufanie. Prognozy zbudowane zostały w oparciu o dyskusje w gronie ponad sześćdziesięciu globalnych analityków. Ich celem było wykreowanie unikalnej perspektywy w odniesieniu do stanu obecnego i przyszłości rynku spożywczego.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Bo liczy się czas

Nakłady czasowe wymagane do przygotowania posiłków będą miały znaczenie równie duże co właściwości odżywcze i skład produktów.

CO PRZYNIESIE ROK 2017?

Czas staje się coraz cenniejszym zasobem, a styl życia bazujący na wielozadaniowości zwiększa zapotrzebowanie na produkty, które da się łatwo i szybko wykorzystać, ale będą mimo to świeże, wartościowe i uniwersalne. Pęd współczesnego życia przyczynił się już do rozwoju rynku przekąsek i innych produktów jedzonych „w biegu”. Z danych o nowych produktach zarejestrowanych w bazie Mintel GNPD wynika, że liczba wprowadzonych na rynek produktów spożywczych i napojów określanych jako nadające się do jedzenia w drodze wzrosła w ciągu pięciu lat o 54% (porównano roczne okresy od września 2010 r. do sierpnia 2011 r. i od września 2015 r. do sierpnia 2016 r.).

Żywność i napoje nie muszą jednak zawsze być „szybkie”. Wielu konsumentów dąży do równowagi, co doprowadziło do powstania produktów reklamowanych jako „slow food”, np. długo pieczonych lub gwarantujących wolne uwalnianie energii. Dane z bazy Mintel GNPD wskazują, że liczba nowych produktów spożywczych tego typu wzrosła we wspomnianym wyżej okresie prawie o 214%. Tego rodzaju pakowane produkty typu „slow” nadal jednak oferują wygodę, ponieważ konsumenci nie muszą się przejmować czasochłonnością ich przygotowania.

W 2017 r. czas poświęcony na przygotowanie danego produktu (lub dzięki temu zaoszczędzony) stanie się istotnym argumentem decydującym o zakupie. Paradoks wynikający ze sprzeczności między zapotrzebowaniem na „szybkie” i „wolne” jedzenie widoczny jest też w porze posiłków. Choć w niektórych sytuacjach konsumenci chcą oszczędzić każdą minutę, w innych skłonni są poświęcić jedzeniu przynajmniej trochę czasu.

Skupienie uwagi na czasie gotowania doprowadziło do powstania ogromnej liczby ułatwień, takich jak pasty ziołowe o przedłużonej trwałości, szybko gotujące się dodatki czy usługi dostawy jedzenia do domu. Wiele z tych oszczędzających czas rozwiązań pozwala konsumentom skrócić jeden z elementów przygotowywania posiłku bez rezygnowania z innych jego kluczowych aspektów, takich jak wartości odżywcze czy indywidualny charakter. W przyszłości na opakowaniach konieczne będzie więc podawanie konkretnych informacji o czasie przygotowania danego produktu i jego przydatności.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.