07.07.2020/12:22

Frédéric Guichard, Żywiec Zdrój: Epidemia nie zatrzyma realizacji naszych pomysłów [WYWIAD]

A co z innymi planami inwestycyjnymi tutaj w Polsce? Czy widzicie obszary, w które należałoby jeszcze zainwestować?

Wierzymy w sukces napojów, szczególnie tych, które mają prosty skład. Dostrzegamy coraz większe zapotrzebowanie na produkty bez cukru, więc w tym roku wprowadziliśmy na rynek „smakową wodę” gazowaną oraz niegazowaną „wodę smakową” bez cukru w wielu wariantach. Pierwsze wrażenia z rynku są optymistyczne, mimo że wszystko działo się w trakcie szczytu epidemii. To właśnie w tym obszarze będziemy chcieli inwestować i zwiększać nasze moce produkcyjne w miarę wzrostu zapotrzebowania na tego typu produkty.

Ponadto w zeszłym roku zainwestowaliśmy w linię wody w szklanych butelkach. Widzimy, że jest coraz większe zapotrzebowanie na alternatywne opakowania. Ludzie chodzą coraz częściej do restauracji – mam nadzieję, że po kryzysie nadal tak będzie – współczesne trendy w sektorze HoReCa wskazują, że sprawdza się tu właśnie woda w szklanej butelce. W restauracji takie opakowanie po prostu lepiej wygląda i jest bardziej stosowne do okazji. Szukamy również innych możliwości, by wpasować się z naszymi innowacjami w potrzeby rynku.

Czy pandemia może zmienić coś w kontekście aktualnych trendów na rynku napojów oraz podejściu samych konsumentów? W których obszarach może dojść do przetasowań?

Dostrzegam trzy obszary, w których może dojść do pewnych zmian. Pierwszy dotyczy zwyczajów zakupowych. Dom stanie się dla konsumentów ważniejszym miejscem niż był do tej pory. Nawet jeśli kolejne miejsca będą się otwierać, nadal będzie można zauważyć obawy przed wychodzeniem z domów i wchodzeniem w środek tłumu. Prawdopodobnie więcej rzeczy będziemy zatem robić we własnych czterech kątach – także konsumować. Poza tym ta konsumpcja będzie miała bardziej lokalny charakter. W najbliższych miesiącach ludzie będą zazwyczaj spędzać czas w kraju, odkrywając go na nowo, co również będzie miało wpływ na to, co będą kupować. Ponadto konsumenci będą raczej sięgać po podstawowe i sprawdzone produkty, a także po marki, które zdobyły ich zaufanie.

Kolejnym obszarem jest zdrowie i bezpieczeństwo. Konsumenci jeszcze bardziej skupią się na wartościach odżywczych i bezpieczeństwie produktów. Będą poszukiwali tych naturalnych i mniej przetworzonych, zwracając jeszcze większą uwagę na skład. Woda butelkowana, napoje bez dodatku cukru czy soki , dużo mocniej napędzają wzrost konsumpcji napojów i lepiej odpowiadają na potrzeby konsumentów niż regularnie słodzone napoje dostępne na rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.