07.07.2020/12:22

Frédéric Guichard, Żywiec Zdrój: Epidemia nie zatrzyma realizacji naszych pomysłów [WYWIAD]

Co istotne, pojawiać będzie się również pytanie, czy produkty na pewno są bezpieczne pod względem higieny. My wiemy, że nie ma tu żadnego ryzyka, ponieważ w procesie produkcji nie ma możliwości zanieczyszczenia oraz zainfekowania produktu. Rozumiem jednak niepewność konsumentów - musimy to zaakceptować.

Ostatnią rzeczą, która zmieni się pod wpływem aktualnych trendów jest kwestia ochrony środowiska. Konsumenci będą czuć coraz większe zaniepokojenie, jeżeli chodzi o wpływ produkcji żywności, w tym napojów, na stan planety. Choć już od lat aktywnie angażujemy się w tę transformację,  wiemy, że musimy jeszcze dokonać postępu jeżeli chodzi o opakowania. Wiele już w tym zakresie zrobiliśmy – wszystkie nasze opakowania w 100% nadają się do recyklingu, a w zeszłym roku wprowadziliśmy pierwszą w naszej ofercie butelkę wykonaną w 100% z przetworzonego materiału PET, czyli rPET. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wyzwaniem w dalszym ciągu jest kwestia prawidłowej segregacji odpadów i ich recyklingu.

Złożyliście jednocześnie jasną deklarację, że do końca tego roku chcecie zbierać z rynku taką samą ilość plastiku, jaką na niego wprowadzacie. Czy jest to możliwe do zrealizowania przez zamieszanie z pandemią?

To spore wyzwanie, ponieważ wiąże się z wieloma inwestycjami i zmianami, które musimy wdrożyć. Jest ono bardzo innowacyjne – byliśmy pierwszymi, którzy rzeczywiście zaangażowali się w takie działanie w Polsce. Podjęliśmy bardzo konkretną decyzję i jeśli spojrzymy na pierwszych 5 miesięcy tego roku, odbieraliśmy i przetwarzaliśmy 84 procent tego, co wprowadziliśmy na rynek. W Żywiec Zdrój zrównoważony rozwój to nie są doraźne działania – to istotny element naszego strategicznego myślenia. Od 11 lat prowadzimy program „Po stronie natury”, w ramach którego m.in. sadzimy drzewa. Wdrażamy również rozwiązania, dzięki którym w ciągu ostatnich 10 lat zmniejszyliśmy nasz ślad węglowy o 48 proc. Nie dopuścimy do tego, żeby niezapowiedziane wydarzenia, jak np. epidemia, zatrzymały nasze pomysły i dążenia.

Jednocześnie wiemy, że to nie wystarczy i walczymy o wprowadzenie w Polsce najbardziej efektywnego systemu zbierania i recyklingu plastiku. Nie tylko dla naszych produktów, nawet nie dla samego plastiku. Chcemy zbudować we współpracy z naszymi partnerami branżowymi, sieciami handlowymi oraz przy wsparciu władz system, który pozwoli zbierać i przetwarzać ponad 90 proc. plastiku z opakowań PET do 2025 roku. To rozwiązanie pomoże wszystkim. Dla nas ważne jest, aby pokazać, że jest to możliwe przy dobrej woli każdej strony. Dzięki temu projekt będzie mógł mieć dużą skalę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.