01.04.2016/11:40

Frisco.pl – sklep na duże zakupy

Z Katarzyną Kazior, prezes Frisco.pl portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawia na temat planów rozwoju projektu, budowania asortymentu oraz komunikacji z konsumentem.

Pełny wywiad z Katarzyną Kazior, prezes Frisco.pl do przeczytania w najnowszym wydaniu miesięcznika „Wiadomości Handlowe”.

WH: Jak rok 2015 wyglądał z punktu widzenia Frisco.pl, wydaje się, że był on fundamentalny dla przyszłości firmy i możliwości jej dalszego rozwoju?

KK: Frisco stale rozwija swoją działalność i cały czas stara się jeszcze lepiej dopasowywać do wymagań konsumentów. I to procentuje – liczba naszych klientów w ciągu dwóch ostatnich lat praktycznie się podwoiła. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że cały rynek rośnie i coraz więcej Polaków przekonuje się w ogóle do e-marketów, ale też widzimy, że za rosnącą popularnością Frisco.pl stoi większa rozpoznawalność naszego sklepu oraz rekomendacje zadowolonych klientów. Stawiamy na najwyższą jakość w połączeniu z bardzo atrakcyjnymi cenami na poziomie hipermarketów. Klienci są bardzo rozważni i dostrzegają, że we Frisco.pl za takie same pieniądze mogą zrobić zakupy wyższej jakości i nie tracić przy tym kilku godzin w sklepie.

Dotychczas sklep Frisco.pl było tzw. pure playerem, czyli skupiał się na handlu w internecie. Po zakupie części udziałów przez Grupę Eurocash firma otrzymała szansę na nowe otwarcie. Czy oprócz modelu serwisowego firma planuje we współpracy ze sklepami z Grupy Eurocash wprowadzić usługi typu click&collect, czyli zamów on-line i odbierz w sklepie? A może w planach jest rozwój sieci punktów odbioru zamówień przy sklepach należących do Grupy Eurocash?

Mamy oczywiście w planach działania związane z rozwojem działalności Frisco, ale nie chciałabym się wgłębiać w szczegóły. Na pewno poinformujemy rynek o naszych projektach, kiedy uznamy, że jest na to odpowiedni czas.

Frisco.pl oferuje obecnie ok. 15 tys. produktów, czy firma będzie chciała poszerzyć asortyment? Jakie kategorie będą rozwijane najmocniej w najbliższych latach?

Cały czas rozbudowujemy swój asortyment, praktycznie w każdej kategorii produktowej. W naszym sklepie klienci mogą znaleźć tak naprawdę wszystko, czego potrzebują, by zrobić duże, kompletne cotygodniowe zakupy – żywność, w tym produkty świeże, a także chemię gospodarczą czy artykuły dla dzieci. Wybór, który zapewniamy jest więc niezwykle szeroki, porównywalny do tradycyjnych hipermarketów i właśnie dla takich miejsc jesteśmy bardzo dobrą alternatywą. Nie zamierzamy poprzestać na konkretnej liczbie artykułów, zdajemy sobie bowiem sprawę, że bogata oferta to bardzo ważny aspekt, jakim kierują się klienci przy wyborze sklepu internetowego.

Zmieniają się też potrzeby Polaków – poszukują oni coraz częściej produktów bio, organicznych, bezglutenowych - odpowiadamy na bieżąco na ich oczekiwania, rozbudowując tego typu asortyment.

Co z produktami świeżymi?

Już od pewnego czasu mocno stawiamy na całą kategorię produktów świeżych jak warzywa, ryby czy mięsa i obserwując zainteresowanie nimi widzimy, że klienci doceniają ich wysoką jakość. Możemy ją zapewnić dzięki unikalnemu na rynku modelowi operacyjnemu – kupowane u nas artykuły są kompletowane u dostawców i dostarczane nam danego dnia pod konkretne zamówienia. To gwarantuje ich najwyższą świeżość. Dysponujemy też specjalistyczną flotą samochodów-chłodni, tzw. Frisco Vanów, dostosowanych do przewozu tego typu produktów. Jesteśmy więc przygotowani i nastawieni na dalszy rozwój oferty ultra-fresh, zarówno w aspekcie technologicznym, jak i logistycznym.

W jaki sposób Frisco.pl stara się dotrzeć do klienta, które kanały komunikacji są najbardziej skuteczne z punktu widzenia sklepu internetowego? Czy sklepy internetowe mają narzędzia do tego, aby efektywnie budować lojalność klientów?

We Frisco zawsze stawiamy na maksymalny komfort osób, które robią u nas zakupy. A to oznacza, że musimy im zagwarantować, że czynność ta będzie szybka i przede wszystkim wygodna. Dlatego umożliwiamy naszym klientom dokonywanie zamówień w każdym miejscu i czasie – przez siedem dni w tygodniu, zarówno na domowym komputerze, jak i za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne. To ważne w czasach, kiedy każdy jest zabiegany i chce jak najlepiej wykorzystać każdą chwilę, choćby podczas powrotu z pracy do mieszkania. Zapewniając naszym klientom praktycznie nieograniczony – czasowo i lokalizacyjnie - dostęp do Frisco.pl, mamy też świadomość, że budujemy w ten sposób ich lojalność. Dajemy im bowiem poczucie, że decydując się u nas na zakupy, nie będą musieli z niczego zrezygnować, za to zyskują czas i energię na to, co jest dla nich najważniejsze.

Klient patrzy głównie – chociaż nie tylko - na cenę?

Jeśli chodzi o aspekt cenowy, to można zaobserwować, że coraz więcej osób podchodzi już bardziej całościowo do oceny opłacalności i wygody spożywczych internetowych zakupów. Wyobraźmy sobie e-sklep, który jest najtańszy, ale jego kurierzy regularnie pukają do drzwi nie o tej godzinie, na którą klient zamawiał dostawę, a część produktów nie dociera w ogóle. To nie jest droga, którą w e-grocery należy podążać. We Frisco mamy tego świadomość i swoje przewagi staramy się budować we wszystkich aspektach procesu zakupowego. Oferujemy więc atrakcyjne ceny na poziomie tych w hipermarketach, a w przypadku wielu najpopularniejszych produktów najniższe w sieci, na co dajemy gwarancję. Z najwyższą starannością podchodzimy też do terminowości i niezawodności realizowanych usług. Widzimy, że konsumenci doceniają takie podejście, bo coraz więcej z nich korzysta z naszego sklepu regularnie i staje się naszymi lojalnymi klientami.

Co nowego planuje Frisco.pl na rok 2016?

We Frisco.pl zawsze dążymy do tego, by jak najbardziej ułatwić konsumentom proces zakupowy. Ich wygoda jest dla nas kluczowa, stąd oferujemy np. jednogodzinne okna czasowe dostawy przez sześć dni w tygodniu, od 6:00 do 23:00. W ostatnim czasie uruchomiliśmy też program „3 gwarancje Frisco” - dajemy klientom zapewnienie, że dostawy będą kompletne, produkty świeże, a w przypadku dużej części z nich także najtańsze w internecie. Z naszych obserwacji wynika, że to najważniejsze oczekiwania konsumentów, a my jako jedyni formalnie gwarantujemy je wszystkie. Chcemy nieustannie pokazywać klientom, że o nich dbamy, a tym osobom, które wciąż mają obawy związane z e-zakupami, że nie ma się czego bać, bo to rozwiązanie jest wygodne i niezawodne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.