01.07.2020/11:56

Frisco.pl wciąż na minusie w 2019 r., ale ważne wskaźniki szybko rosną

Supermarket internetowy Frisco.pl opublikował wyniki finansowe za 2019 r. Przychody spółki wyniosły nieco ponad 120 mln zł. Strata ze sprzedaży powiększyła się w porównaniu z poprzednim rokiem, ale zdaniem zarządu wynika to przede wszystkim ze znaczących inwestycji w rozwój spółki. Ważne wskaźniki szybko rosną.

W 2019 r. Frisco odnotowało przychody w kwocie 120,1mln zł, w tym przychody ze sprzedaży sklepowej 114,2 mln zł oraz przychody ze świadczonych usług marketingowych na rzecz dostawców towarowych niespełna 5,9 mln zł. Nastąpił znaczący wzrost obrotu spółki wynikający ze wzrostu zamówień klientów, w tym +18 proc. wzrost bazy klientów aktywnych, włączając w to klientów B2B.

Strata ze sprzedaży wyniosła -17,4 mln zł, podczas gdy rok wczesniej było to -12,6 mln zł. Jak przekonuje zarząd, strata jest co prawda większa w porównaniu do wygenerowanej w 2018 roku o ok. 38 proc., ale wynika to przede wszystkim ze znaczących inwestycji w rozwój spółki – wyższa amortyzacja w związku z oddaniem do użytkowania całej inwestycji w nowy magazyn, zużycie materiałów i energii oraz usługi obce – utrzymywanie w okresie przejściowym 2 magazynów. Zarząd podkreśla jednak, że marża wartościowa na sprzedaży wzrosła o 42 proc., a w ujęciu procentowym o 4,1 p.p.

„W 2019 r. Frisco poprzez podejmowane działania umocniła swoją pozycję i wyszła na pozycję leadera rynkowego e-grocery w Warszawie. Właściwie jako jedyna napędzała wzrost kategorii e-grocery. Udział rynkowy w branży e-grocery wyniósł w 2019 r. 44.2 proc., rosnąc odpowiednio o 2.6 p.p. rdr. Baza aktywnych klientów na 31.12.2019 wyniosła ok 75,5 tys. (16 proc. wzrost rdr), co odpowiada wielkości 8 tradycyjnych hipermarketów. W trakcie roku 2019 Frisco „wybudowało” kolejny hipermarket w Warszawie. Wzrosła również frekwencyjność dokonywania zakupów w e- klepie do 5,8x, czyli 13 proc. rdr, udział zakupów lojalnych Klientów (zakupy średnio co 3 tyg.) wzrósł do 51 proc. (22 p.p. Rdr), zaś ich liczba do 14 proc. (+ 8p.p. rdr). Możliwości nowego magazynu i skupienie się na komunikacji benefitów kategorii e-grocery umożliwiły w Q4’19 masową rekrutację do Frisco warszawskich gospodarstw domowych oraz tempo wzrostu ilości zamówień >30 proc.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Firma zwiększyła zyskowność dzięki inwestycjom w poprawę procesów obsługi klienta, udoskonalanie programu lojalnościowego dla klientów („Frisco owocuje”) i wprowadzenie aplikacji mobilnej, a także poprzez wzmocnienie aktywnych promocji gazetkowych, rozszerzanie współpracy bezpośredniej z dostawcami z naciskiem na intensywne negocjacje cenowe oraz usprawniania procesów kontrolnych w obszarze marż.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.