23.11.2018/11:40

GAP zamknie setki sklepów „szybko i agresywnie”

Z powodu słabych wyników sprzedaży amerykańska spółka zamknie setki sklepów na wielu rynkach.

Jak informuje CNBC redukcja liczby sklepów jest związana ze spadkiem sprzedaży produkcji światowej marki. Według raportu finansowego za trzeci kwartał tego roku, sklepy GAP odnotowały spadek zysku o 7 proc., podczas gdy sklepy innych brandow należących do firmy takich jak Old Navy i Banana Republic zwiększyły sprzedaż.

– W sieci działają setki sklepów, które jak widać nie odpowiadają naszej wizji, z punktu widzenia rentowności czy trafika – powiedział dyrektor generalny GAP Art Peck.

Dodała też, że zamknięcie sklepów będzie przebiegało „szybko i agresywnie”. Optymalizacja sieci GAP dotknie także kilka flagowych sklepów firmy.

Obecnie pod szyldem GAP działa 775 sklepów na całym świecie. Łącznie spółka ma ponad 3000 sklepów działających pod innymi markami, w tym Old Navy, Banana Republic i Athleta.

Przypomnijmy, że sieci sklepów GAP działały też w Polsce. Kultowa amerykańska marka zadebiutowała w naszym kraju w 2011 roku, otwierając trzy salony: w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Jednak już po czterech latach zostały one zamknięte. Powodem było wycofanie się firmy Empik Media & Fashion z dalszej dystrybucji marek modowych w Polsce. Poszukiwania nowego dystrybutora dla marki GAP zakończyły się fiaskiem. Obecnie towary pod marką GAP można zamówić jedynie za pośrednictwem e-sklepów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.