18.01.2020/17:48

God save Tesco? Globalny gigant detaliczny może się skurczyć do rozmiarów lokalnego gracza

Tesco miało w Polsce w szczytowym okresie działalności ok. 450 marketów. Teraz pozostało ich ok. 320 i z każdym tygodniem można spodziewać się kolejnych zamknięć. Sieć ogłosiła kilka dni temu, że od lutego do kwietnia 2020 r. zwolni z zamykanych sklepów w Lesznie, Gorzowie Wielkopolskim, Łomży, Bełchatowie i Wrocławiu 380 osób. Kolejny sklep zamyka właśnie pod Warszawą, w Piastowie. Jednak ekspansja brytyjskiego detalisty zaliczyła szereg kłopotów nie tylko w Polsce i sieć znika z kolejnych rynków. Co poszło nie tak?

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Nnnn 20.01.2020

    Tesco kilkanaście lat temu nabudowalo blaszaków i przejęło (tandetna) Leder Price i na tym przestało inwestować w Polsce. A niestety rynek w Polsce zmienił się przez te lata ogromnie. Dzięki dyscontom zmieniły się preferencje zakupowe Polaków. Tesco zamiast działać, inwestować nie robiło przez te lata nic. W mojej miejscowości jedno mniejsze w samym centrum miasta, przy 2 dużych osiedlach zamknęli zamiast w koncu je odnowić, drugie na obrzeżach miasta po ilus latach dopiero w 2019 poprzestawiali towary na półkach i zmniejszyli sklep. Porażka, ceny wysokie, nic tam nie ma co by przyciagalo klientów z centrum miasta gdzie jest masa tańszych sklepów, marketów, dyskontów.

  • didi 19.01.2020

    Miałam okazję pracować w zamknietym już sklepie. Mimo że mieliśmy zyski, a sklep był codziennie oblegany przez stałych Klientów został zamknięty. I szczerze nie rozumiem jak można zamykać dochodowe sklepy a te które są na minusie zostawiać (tak są takie i dalej działają). Co to za polityka? Czy ktoś mi to wytłumaczy? I jak w takim wypadku sprzedaz ma nie spadać?

  • UKma 19.01.2020

    Tesco nigdy mentalnie nie wylazlo poza UK. I co najzabawniejsze - po Brexicie Lidl je przegoni. Tylko patrzcie, za rok bedzie po zawodach :)

  • MM 18.01.2020

    Kojarzy się z udanym brytyjskim przedsiewzieciem. Tesco=UK. Teraz chyba Texit. Sklep tak samo jak ten zacny kraj nie ma pomysłu na siebie. Szkoda. Mieli wiele spoko produktow, ktore mogly byc perelkami jak obecnie lidlowe rzeczy premium. Produkty Tesco value byly naprawde OK. Gorzej ze sklepami, czystoscia, lokalizacja, reklama i pozostala oferta.

  • D. 18.01.2020

    Tesco dało ciała. Oferta w Polsce była wybitnie mało ciekawa

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.