28.04.2017/17:02

Grillowe zwyczaje Polaków - raport na Majówkę

Co wyjątkowego w grillowaniu widzą Polacy? Dla większości ankietowanych jest on relaksujący i odstresowujący (39%). Cenimy także luz i swobodę (35%) oraz fakt, że jest to spotkanie w kameralnym gronie, na którym panuje zarówno bliska, przyjacielska atmosfera (31%), jak i nastrój beztroski i sielanki (22%). 17% badanych wskazało także na fakt, że grill nie wymaga długich przygotowań, co z całą pewnością jest sporym udogodnieniem, zwłaszcza w natłoku pracy.

Jeśli zaś chodzi o zasady, wiodącą wydaje się być reguła: „brak zasad”. Na grillu pozwalamy sobie na spontaniczne, nieformalne zachowania. Aż 70% Polaków przyznaje, że podczas grillowania można się czuć bardzo swobodnie. Co to oznacza w praktyce? 50% z nas szykuje jedzenie w trakcie grilla, 45% je palcami, gdy zabraknie sztućców, a 39% wybiera sportową odzież, która z kolei według 38% badanych może bezkarnie pachnieć dymem. 36% ankietowanych uważa, że aby grillować, nie trzeba się znać na gotowaniu, a po 29%, że oblizywanie palców nie jest faux pas, i że w grillowaniu nie przeszkadza nawet deszcz. Co więcej? Co czwarty Polak wyznaje zasadę, że nie trzeba mieć krzesła i zastawy dla każdego, bo rolę krzesła na grillu może spełnić dosłownie wszystko, tak jak np. serwetka okazuje się być praktycznym talerzem. 26% Polaków nie wymaga również od siebie i swoich gości punktualności. To wszystko sprawia, że grill pozwala nam się rozluźnić po całym dniu obowiązków i poczuć naprawdę „jak w domu”.

Dobre jedzenie jest nieodzownym elementem udanego grilla. W tym wypadku Polacy zdecydowanie preferują dania mięsne. Na ruszt najczęściej wrzucamy kiełbasę, która jest ulubioną potrawą aż 45% Polaków (wzrost o 16% w stosunku do 2015 roku). Często przyrządzamy również karkówkę (25%). Mniejszą popularnością cieszą się potrawy takie jak: szaszłyki (8%), skrzydełka z kurczaka (6%), kaszanka (5%), warzywa (4%), stek (2%) oraz ryba i owoce morza (2%).  

Ponad połowa Polaków uważa, że do grilla pasuje Coca-Cola. Podczas spotkań grillowych napój ten pije aż 51% badanych.

Rozpalanie grilla to typowo męskie zadanie – panowie zajmują się tym w 90% przypadków. Panie nadrabiają za to przyrządzaniem potraw (54%), choć mężczyźni także przygotowują jedzenie stosunkowo często (46%). Jeśli zaś chodzi o zakupy, tu również każdy odpowiada za coś innego. Podczas gdy jedzenie kupują raczej kobiety (59%), za zakup napoi odpowiadają głównie mężczyźni (64%).

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Coca-Cola najbardziej w spotkaniach na świeżym powietrzu cenimy możliwość przebywania ze swoimi bliskimi w rodzinnej, luźnej atmosferze. Z pozoru zwykły dzień, zwykły obiad albo przekąska może być świetną okazją do umacniania więzi, poczucia bycia razem, rozmowy czy zabawy. Wspólne posiłki w gronie najbliższych – rodziny i przyjaciół – powodują, że czujemy się szczęśliwsi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.