19.02.2020/09:14

Groupon zrezygnuje ze sprzedaży fizycznych produktów. Akcje tanieją o 25 proc. po fatalnych wynikach

Ogłoszone we wtorek wyniki Groupona - znacznie gorsze od oczekiwanych - doprowadziły do spadku kursu akcji spółki w notowaniach posesyjnych aż o 24,26 proc. Mimo tego dyrektor generalny firmy zapewnia, że planowane w najbliższym czasie działania doprowadzą do "powstania silniejszego Groupona" jeszcze w 2020 r.

Jak donosi CNBC, jednym z owych działań ma być rezygnacja ze sprzedaży fizycznych produktów (dział Goods) za pośrednictwem platformy Groupona. Dotyczyć ma to zarówno rodzimego rynku amerykańskiego, jak i wszystkich rynków międzynarodowych, na których działa firma. Przypomnijmy, że w Polsce na taki krok zdecydowano się już kilka lat temu.

W dopiero co podsumowanym czwartym kwartale minionego roku fiskalnego Groupon wygenerował przychody rzędu 612 mln dolarów, podczas gdy - według Refinitiv - analitycy spodziewali się 709 mln dol. przychodów. Z kolei zysk na akcję wyniósł 7 centów wobec prognoz na poziomie 15 centów (to również dane za czwarty kwartał).

Kapitalizacja Groupona to obecnie 1,7 mld dolarów. CNBC zauważa, że pomimo wczorajszego zjazdu kursu akcji spółki w notowaniach posesyjnych, od początku roku kalendarzowego kurs Groupona wzrósł o 27 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.