01.02.2019/14:03

Grupa Alibaba notuje w IV kw. gigantyczny wzrost przychodów. Koncern ma już 700 mln klientów!

Przychody Grupy Alibaba wzrosły w ostatnim kwartale 2018 r. o 41 proc. rok do roku. Zysk skorygowany EBITA wzrósł o 31 proc. r/r. Koncern obsługuje łącznie blisko 700 mln konsumentów.

Czwarty kwartał 2018 r. był dla Alibaby bardzo dobry. Łączne przychody wyniosły nieco ponad 17 mld USD, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r. Przychody z samego handlu wyniosły 14,96 mld USD – to wzrost o 40 proc. r/r

Przychody z chmury obliczeniowej wrosły aż o 84 proc. r/r, do kwoty 962 mln USD. Segment mediów cyfrowych i rozrywki zwiększył przychody o 20 proc. r/r, do kwoty 944 mln USD. Innowacje i inna działalność przyniosły 193 mln USD przychodów – wzrost o 73 proc. r/r.

Roczna liczba aktywnych użytkowników chińskiego serwisu transakcyjnego Alibaba wyniosła 636 mln – dane na koniec września 2018 r. – czyli w ciągu roku wzrosła o 35 mln.

Skorygowany zysk EBITA wyniósł 5,92 mld USD (wzrost o 13 proc.).

– Alibaba ma za sobą kolejny bardzo dobry kwartał. Nasze solidne wyniki operacyjne i finansowe zawdzięczamy konsekwentnej koncentracji na coraz lepszej obsłudze rosnącej liczby klientów, których we wszystkich segmentach działalności mamy już blisko 700 mln. Wzrosty przychodów zawdzięczamy także sile naszej technologii chmury obliczeniowej i przetwarzania danych, dzięki którym pomagamy milionom biznesów w cyfrowej transformacji – powiedział Daniel Zhang, CEO Alibaba Group.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.