07.03.2017/15:19

Grupa Carlsberg realizuje strategię zrównoważonego rozwoju

Firma osiągnęła zamierzone cele w zakresie zmniejszenia zużycia energii, dwutlenku węgla i wody z niemal rocznym wyprzedzeniem. Jak wynika z ogłoszonego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju za 2016 rok Grupa Carlsberg jest bliska szybszego zrealizowania swoich trzyletnich celów także w obszarze edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Od 2015 roku Grupa Carlsberg zmniejszyła zużycie energii (kWh/hl) o 6%, emisję dwutlenku węgla (kg, CO2/hl) o 14% i zużycie wody o (hl/hl) o 6%. Około 17% energii wykorzystywanej przez Grupę pochodzi obecnie m.in. z odnawialnych źródeł, takich jak biomasa, energia słoneczna. Grupa rozpoczęła także montaż kolektorów słonecznych w swoim oddziale w Dali, w Chinach. System ponad 8000 paneli zasilających chiński oddział Carlsberga jest czwartą pod względem wielkości tego rodzaju instalacją w browarach na świecie.

– W 2016 roku ulepszaliśmy nasze procesy, konsekwentnie zmniejszając zużycie energii, wody i emisję dwutlenku węgla. Cieszymy się, że w tych obszarach poczyniliśmy postępy szybciej, niż zakładaliśmy. Zgodnie z założeniami nowej strategii biznesowej Grupy, SAIL'22 wprowadzonej w 2016 roku, zrównoważony rozwój to jeden z filarów naszej działalności. Dlatego nie zamierzamy poprzestać na dotychczasowych sukcesach i wciąż pracujemy nad dalszą poprawą wyników – mówi Simon Boas Hoffmeyer, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Carlsberg.

Grupa Carlsberg kładzie również duży nacisk na promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Celem działań jest uświadomienie kierowcom, aby nigdy nie łączyć alkoholu z prowadzeniem pojazdów, zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i dostarczanie konsumentom szczegółowych i łatwo dostępnych informacji o składnikach i wartościach odżywczych. Przeciwdziałając nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, obecnie na 85% opakowań złotego trunku Carlsberg umieszcza piktogramy np. „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”. Z tej liczby 31% opakowań dołączyło w 2016 roku, zaś do końca 2017 firma chce, aby na 100% wyrobów Carlsberga widniały oznakowania zachęcające do odpowiedzialnej konsumpcji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.