06.03.2020/13:09

Grupa CCC w 2019 r. zwiększyła sprzedaż o 24 proc. "Czas na monetyzację inwestycji" – przewodniczący RN Dariusz Miłek

Grupa CCC sprzedała w 2019 roku 52 mln par butów i odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 24 proc. do 5,8 mld PLN. Największy wpływ na tempo wzrostu sprzedaży miał dynamicznie rosnący e-commerce (+49 proc.) oraz rozwój organiczny. Grupa wypracowała marżę brutto na poziomie 49,4 proc., a jej nieznaczny spadek rdr (o 0,7 p.p.) wynikał z wyższego udziału marek obcych w sprzedaży detalicznej oraz wzrostu udziału przychodów e-commerce.

Grupa zanotowała w 2019 roku wzrost udziału e-commerce w przychodach z około 21 proc. do blisko 25 proc. (1,46 md PLN), co jest zgodne ze strategią GO.22, zakładającą jego dalsze zwiększanie do poziomu powyżej 35 proc. w roku 2022.

W 2019 roku Grupa zakończyła proces dynamicznego rozwoju powierzchni handlowej, trwający przez ostatnie 3 lata – cel jej zwiększenia o 300 tys. mkw został zrealizowany. Na koniec grudnia w Grupie CCC funkcjonowało 1 242 salonów o łącznej powierzchni 760 tys. mkw. Zgodnie ze strategią GO.22, był to ostatni rok z tak dużą ilością otwarć – do 2022 roku powierzchnia handlowa urośnie o nie więcej niż 120 tys. mkw, a ze względu na znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży, otwarciom będzie towarzyszyła duża liczba zamknięć i relokacji.

– 2019 rok był okresem intensywnych i odważnych inwestycji, dzięki którym zbudowaliśmy silną, unikalną omnichannelową platformę handlu. Po okresie ogromnych nakładów inwestycyjnych w digitalizację Grupy, rozbudowę powierzchni, a także na przejęcia, skupiamy się na integracji i rozwoju organicznym. Teraz chcemy monetyzować wprowadzone zmiany. Podstawą naszego biznesu jest produkt, który nieustannie udoskonalamy. Portfolio produktów dostępnych w sklepach CCC poszerzone zostało w 2019 roku o nowe marki własne, markowe obuwie sportowe oraz walizki i akcesoria. Na szczególną uwagę zasługuje marka DeeZee, która jako tradycyjnie internetowy model biznesowy, w minionym roku pojawiła się w sklepach stacjonarnych CCC, odnotowując rekordową dla siebie sprzedaż 1,3 mln par obuwia, stając się najlepiej sprzedającą się w pierwszych cenach marką Grupy. Z podobnej perspektywy oceniać należy Gino Rossi, dzięki któremu w sklepach CCC pojawił się produkt z nowej, wyższej półki cenowej, wyróżniający się swoją jakością i klasyczną formą. Jego łączna sprzedaż w kanale stacjonarnym to około 400 tys. par w 2019 roku – bazując wyłącznie na kolekcji jesienno-zimowej – a nasze aspiracje dla tej marki sięgają dużo dalej. Eobuwie.pl także poszerzało swoją ofertę produktową – poprzez przejęcie marki Rage Age, stworzenie kolekcji obuwia sygnowanej nazwiskiem gwiazdy Hollywood – Evy Longoria, czy rozwój projektu MODIVO. Zrobiliśmy ogromny postęp w całej ofercie produktowej, który w pełni zobaczymy w kolekcji AW20, ale już teraz, w obecnej kolekcji SS20 dla naszych klientów dostępnych będzie wiele nowości produktowych. Nie byłoby to możliwe bez ogromnego zaangażowania Zespołów Produktu oraz Zakupów, za co ogromnie dziękuję. Duża dostępność różnorodnych i atrakcyjnych produktów pozwolić ma Grupie CCC na odbudowanie osiąganych historycznie poziomów sprzedaży na mkw powierzchni handlowej – podsumowuje miniony rok Dariusz Miłek, przewodniczący Rady Nadzorczej CCC S.A.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.