Grupa Eurocash podsumowuje II kwartał
Jest to, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013, więcej o 2,1 proc. Skonsolidowana sprzedaż całego półrocza zamknęła się kwotą 8,01 mld złotych i była jedynie o 0,65 proc. niższa niż rok wcześniej. Zysk brutto Eurocashu ze sprzedaży w II kwartale podskoczył o 7,4 proc., osiągając wynik przekraczający 458 mln złotych. Oznacza to zatem wzrost marży brutto do 10,7 proc. (w II kwartale 2013 roku wskaźnik ten wynosił 10,2 proc.).
Zysk operacyjny grupy powiększony o amortyzację (EBITDA) to w ciągu ostatnich trzech miesięcy niemal 101 mln złotych (w porównaniu rok do roku spadek o 10,5 proc.) - firma tłumaczy ten spadek wzrostem kosztów sprzedaży i marketingu oraz niższą efektywnością logistyki Eurocash Dystrybucja (dawniej Tradisu) do czasu pełnej integracji systemów logistycznych tego formatu i Delikatesów Centrum. Wypracowany przez Grupę Eurocash zysk netto w II kwartale tego roku wyniósł 49,3 mln złotych (w analogicznym okresie poprzedniego roku było to 61 mln złotych), zaś narastająco zysk netto sięgnął 50,7 mln zł w porównaniu z 72,3 mln zł w I półroczu ubiegłego roku.
9