26.08.2014/09:57

Grupa Eurocash podsumowuje II kwartał

Lider dystrybucji hurtowej FMCG w Polsce, w ostatnich trzech miesiącach, osiągnął sprzedaż na poziomie 4,29 miliarda złotych

Jest to, w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013, więcej o 2,1 proc. Skonsolidowana sprzedaż całego półrocza zamknęła się kwotą 8,01 mld złotych i była jedynie o 0,65 proc. niższa niż rok wcześniej. Zysk brutto Eurocashu ze sprzedaży w II kwartale podskoczył o 7,4 proc., osiągając wynik przekraczający 458 mln złotych. Oznacza to zatem wzrost marży brutto do 10,7 proc. (w II kwartale 2013 roku wskaźnik ten wynosił 10,2 proc.).
Zysk operacyjny grupy powiększony o amortyzację (EBITDA) to w ciągu ostatnich trzech miesięcy niemal 101 mln złotych (w porównaniu rok do roku spadek o 10,5 proc.) - firma tłumaczy ten spadek wzrostem kosztów sprzedaży i marketingu oraz niższą efektywnością logistyki Eurocash Dystrybucja (dawniej Tradisu) do czasu pełnej integracji systemów logistycznych tego formatu i Delikatesów Centrum. Wypracowany przez Grupę Eurocash zysk netto w II kwartale tego roku wyniósł 49,3 mln złotych (w analogicznym okresie poprzedniego roku było to 61 mln złotych), zaś narastająco zysk netto sięgnął 50,7 mln zł w porównaniu z 72,3 mln zł w I półroczu ubiegłego roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.