18.05.2018/13:39

Grupa Metro pokazała wyniki

W drugim kwartale roku finansowego 2017/2018 Grupa Metro zanotowała spadek sprzedaży o 0,8 proc., do poziomu 8,4 mld euro. Jednocześnie sprzedaż like for like wzrosła o 2 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku – podała spółka w komunikacie.

Jak podała Grupa Metro, wynik EBITDA bez przychodów ze sprzedaży nieruchomości komercyjnych wyniósł w II kwartale 153 mln euro, podczas gdy rok temu w tym samym kwartale było to 177 mln euro. Natomiast biorąc pod uwagę całe pierwsze półrocze, EBITDA wyniosła 761 mln euro wobec 742 mln euro rok wcześniej.

Zdaniem przedstawicieli Metro, na poprawę wyników sprzedaży like for like szczególny wpływ miała zmiana terminu Wielkanocy. Jednak ogólnie słabszy wynik to w ich ocenie konsekwencja „negatywnych efektów walutowych”. – W drugim kwartale udało nam się natomiast osiągnąć dalszy dynamiczny wzrost w obszarze dostaw i biznesu online - komentuje Olaf Koch, prezes Metro AG.

Faktycznie, sprzedaż internetowa w drugim kwartale 2017/18 zwiększyła się o około 28 proc., a w I półroczu o 37 proc., co oznacza, że ma już blisko 2 proc. udziału w całej sprzedaży. Tymczasem sprzedaż Metro Wholesale w I półroczu wyniosła 14,8 mln euro, czyli spadła o 0,5 proc., lecz wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu like for like.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.