22.11.2018/10:43

Grupa Mol inwestuje w biznes pozapaliwowy i usługi na stacjach paliw

Grupa Mol oczekuje się, że produkty i usługi konsumenckie wygenerują do 2023 r. EBITDA powyżej 500 mln dolarów - ogłosiła firma aktualizując swoje średnioterminowe cele strategiczne. Węgierski koncern paliwowy zapowiada szybki rozwój sprzedaży pozapaliwowej na stacjach, a także usług związanych m.in. z rozwojem usług w obszarze car sharing, czyli wynajmu aut na godziny.

Bence Biró, szef działu handlu detalicznego Grupy Mol zapowiedział, że firma Mol podwoi do 2021 roku liczbę punktów gastronomiczno-kawiarniach Fresh Corner na swoich stacjach. Obecnie bistra działają w ok. 620 lokalizacjach, za dwa lata ma być ich już 1250. Grupa Mol zarządza obecnie siecią niemal 1900 stacji w kilku krajach regionu, m.in. Węgrzech, Słowacji, Słowenii, Czechach, Chorwacji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Czarnogórze i Rumunii.

Firma nie ma planów wprowadzenia tej konceptu Fresh Corner na polskie stacje Slovnaft Partner. Jednak jak podkreśla Bence Biró firma rozmawia z polskimi partnerami na temat rozwoju i budowania konkurencyjnej oferty na polskich stacjach firmy.

Firma wdraża także nowe koncepty handlowe i usługowe, chce implementować nowe technologie analityczne, a wszystko po to, aby poprawić doświadczenia zakupowe swoich klientów na stacjach paliw. - Dążymy do tego, aby klienci wybierali grupę Mol ze względu na produkty, usługi i rozwiązania wysokiej jakości, takie jak produkty paliwowe i pozapaliwowe, zakupy online, przejazd, punkty odbioru i automatyczne kasy – wylicza przedstawiciel węgierskiej firmy.

Firma chce dążyć do znacznego zwiększenia swoich udziałów w rynku FMCG, a także jeszcze bardziej zbliżyć się do swoich klientów. Z oferty stacji Grupy Mol korzysta ponad 10 milionów klientów, na stacjach dokonywane jest ponad milion transakcji dziennie  i 10 zakupów na sekundę.

- Zakładamy, że do 2030 r. udział marży pozapaliwowej będzie równy lub nawet wyższy od udziału marży paliwowej w sieci Grupy MOL - wyjaśnia Ferenc Horváth, wiceprezes wykonawczy Grupy Mol.

Grupa Mol chce także budować na swoich stacjach punkty ładowania dla samochodów, a także rozwijać sieć punktów mobilnych, w których można wynająć auta na godziny. Grupa ma obecnie sieć liczącą ok. 40 ładowarek, ale do końca 2018 r ma ich być 52, a do 2021 r. aż 700 w sześciu krajach.

Jak wskazuje Bence Biró tylko w Budapeszcie spółka MOL Limo zwiększy flotę pojazdów na wynajem do 600 samochodów w Budapeszcie,co ważne firma będzie oferować jedynie auta elektryczne. Firma planuje rozwijać ofertę car sharingu i w najbliższym czasie udostępnić tę usługę w kolejnych 2-3 miastach na Węgrzech.

Węgierski gigant ma ambicję zwiększyć swoje rynkowe udziały na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 20 do 25-30 proc. Chciałby zostać regionalnym liderem w obszarze paliw alternatywnych. – Chcemy przekształcić naszą firmę handlową w usługodawcę, aby oferować najbardziej pożądane usługi osobom w drodze, np. współdzielenia samochodu, mobilność elektrycznej i eksploatacji flot samochodowych, czy rozwiązań dla transportu publicznego w miastach - wskazują przedstawiciele Grupy Mol.

W Polsce Grupa Mol działa w ramach sieci partnerskich stacji paliw Slovnaft, dystrybuuje także swoje produkty na polskim rynku. Akcje firmy są notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.